Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
31 mar 2014, o 13:07 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
Przygotowujemy nowe wnioski do budżetu obywatelskiego na 2015 rok,

rok temu zebraliśmy blisko 800 podpisów pod projektem budowy przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu armii krajowej z rejtana, zabrakło drugie tyle podpisów by projekt przeszedł do realizacji. W tym roku chcemy się lepiej przygotować i złożyć bardziej obszerny projekt o nazwie: "Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach dla rowerów - poprawa infrastruktury rowerowej w Rzeszowie"

Projekt ma zakładać:
- połączenie istotnych dróg dla rowerów
- budowę przejazdów rowerowych
- poprawę oznakowania na istniejących ddr
- malowanie pasów rowerowych, kontr-pasów, śluz rowerowych, strzałek z kierunkiem jazdy, etc.

Dostaliśmy już kilka wiadomości od osób które chcą działać w temacie poprawy infrastruktury rowerowej, tutaj cytuję wiadomość od Maćka/;

Cytuj:
Witam!

Chciałbym zapoznać Państwa z opracowywanym przeze mnie programem uporządkowania i usprawnienia ruchu rowerowego i pieszego dla miasta Rzeszowa. Nadrzędnymi celami tego programu są:
- zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu przemieszczania się dla rowerzystów i pieszych
- wprowadzenie jednoznacznego, bardziej uniwersalnego oznakowania dróg rowerowych i pieszych
- zapoczątkowanie zmian w podejściu do projektowania i realizacji transportu rowerowego

Główne postulaty programu to:
1) wprowadzenie strzałki w formie naklejki z folii do produkcji znaków drogowych pionowych wskazującej, że droga rowerowa jest jednokierunkowa, a ruch rowerów odbywa się na niej w kierunku wskazanym strzałką
2) wprowadzenie oznakowania poziomego wskazującego obowiązujący tor jazdy rowerów w danym kierunku na drodze dla rowerów i pieszych oraz na drodze dla pieszych z dopuszczonym ruchem rowerów
3) wyznaczanie znaku P-11 o zwiększonej szerokości w przypadku braku miejsca na wyznaczenie obok siebie znaków P-10 i P-11
4) programowanie rozpoczęcia nadawania sygnału zielonego dla zlokalizowanego w obrębie skrzyżowania przejazdu dla rowerzystów co najmniej 2 sekundy wcześniej od rozpoczęcia nadawania sygnału zielonego dla pojazdów skręcających w tę jezdnię z jezdni poprzecznej
5) zachowanie ciągłości dróg rowerowych w rejonach skrzyżowań oraz zagwarantowanie możliwości bezpiecznego wjazdu na/zjazdu z drogi dla rowerów bezpośrednio w miejscu jej rozpoczęcia/zakończenia


od dnia dzisiejszego zbieramy chętne osoby które chcą pomoc nam w realizacji tego przedsięwzięcia i zaproponują swoje propozycje poprawy infrastruktury rowerowej w Rzeszowie. Zachęcam do wypowiadania się tu na forum odnośnie zmian i udogodnień jakie chcielibyście wprowadzić w Rzeszowie w ruchu pieszo rowerowym . Poniżej mapka tego co mamy obecnie :


link do mapy w powiększeniu




 
 Góra
13 maja 2014, o 08:43 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
regulamin zakłada że projekt nie może składać się z kilku niezależnych inwestycji co oznacza że poprawa infrastruktury rowerowej jest już skreślona na samym starcie... Zgłosimy te same projekty co rok temu




 
 Góra
13 maja 2014, o 13:43 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się dowiedzieć, czy przejdzie. Jeśli nie, możemy zgłosić tylko jeden projekt – system głosowania (każdy ma jeden głos) sprawia, że głosy rozdzielą się na kilka i w końcu żaden nie wygra.

e: Położenie kilku dodatkowych progów w Śródmieściu to raczej jedna inwestycja, a postawienie znaków strefy tempo 30 i kontrapasy to organizacja ruchu.




 
 Góra
13 maja 2014, o 14:39 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
w czwartek postanowimy co zrobić,

na chwilę obecną plan jest taki :

Poprawa infrastruktury rowerowej w Rzeszowie

budowa przejazdów rowerowych w miejscach:
lista
1
2
3
4
5...

kwote wyliczymy w czwartek




 
 Góra
13 maja 2014, o 19:43 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
0. Cały mojRZRSZÓWek tzn. tam gdzie są "śmieszki", CPR, DDRiP i DDR... wzdłuż ich oraz pomiędzy nimi.


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
14 maja 2014, o 00:10 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Ja bym się zajął dostosowaniem Śródmieścia do ruchu rowerowego: tempo 30 (w tym położenie kilku dodatkowych progów) i kontrapasy na ulicach jednokierunkowych (na większości wystarczy samo T-22). Można pomyśleć o przebudowaniu przejścia przez Cieplińskiego i dodaniu przejazdów, co stworzy przedłużenie pasów rowerowych z Jałowego. To wszystko okraszone drobiazgami, które w Stolicy Innowacji są niesamowicie skomplikowanymi rzeczami: śluzy gdzie będzie potrzeba, może jakieś pasy rowerowe i stojaki w jezdni.




 
 Góra
14 maja 2014, o 00:17 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Jak znam kreatywnych projektantów, to przejazdu nie zrobią, za to postawią na Cieplińskiego zakaz wjazdu rowerów. A to jedna z ulic dość wygodnych do jazdy rowerem - bo brak "śmieszek". Korzystanie z zawrotek też nie boli - polecam.

Zamiast tego proponuję zająć się uporządkowaniem istniejącego chaosu - np. Lubelska, Wiktora, Okulickiego, itd.


 
 Góra
14 maja 2014, o 00:27 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Aha, czyli wbić się na Cieplińskiego, przedrzeć się przez 3 pasy, gdzie nawet policja nie jeździ 50 km/h, zawrócić, potem znowu przedrzeć się przez 3 pasy, gdzie nawet...

Piszesz serio?

A, i w jaki sposób projektanci nie zrobią przejazdu, skoro to jest przedmiotem inwestycji?




 
 Góra
14 maja 2014, o 01:07 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
No, ja tak jakoś robię (ale ja jestem nienormalny, bo ja truskawki cukrem...). Paradoksalnie, im większy tłok tym lepiej bo samochody wolniej jadą albo i nie jadą.

korni napisał(a):
A, i w jaki sposób projektanci nie zrobią przejazdu, skoro to jest przedmiotem inwestycji?


Czy patrząc na dotychczasowe dokonania w zakresie infrastruktury rowerowej masz co do tego wątpliwości?


 
 Góra
14 maja 2014, o 01:50 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
1. A teraz powiedz mi, ilu jeszcze rowerzystów robi tak jak ty, a ilu wali wprost przez przejście. No właśnie. Nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?
2. Jakim prawem projektant miałby nie zaprojektować przejazdu przez Cieplińskiego, jeśli zlecam mu zaprojektowanie przejazdu przez Cieplińskiego?




 
 Góra
14 maja 2014, o 09:03 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Korni jazda po Cieplińskiego to nie jest jakiś mega wyczyn, sam też wolę te 6 przerażających Cię pasów pokonać choć czasem korzystam z przejścia :wstyd: Przejazd na przedłużeniu Jałowego owszem ale tak zrobiony aby łatwo można było wjechać/zjechać na/z niego. Tylko to już kosmos dla twórców rowerowej innfry w stolicy imitacji :zalamany: Przejazd na wysokości parku też i na obu "rondach" i...


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
14 maja 2014, o 12:25 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Dla mnie nie, dla ciebie, dla Marcina... Wyobraź sobie 10-latka, który tańczy jedzie, jak mu Magdoń nakazał. Ja nie potrafię.




 
 Góra
16 maja 2014, o 23:08 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
korni napisał(a):
1. A teraz powiedz mi, ilu jeszcze rowerzystów robi tak jak ty, a ilu wali wprost przez przejście. No właśnie. Nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?

Na tych walących przez przejście powinien tam być stały patrol i łoić mandaty jeden za drugim. A co do zdolności projektanta, to masz jakieś wątpliwości, po tym co się wyprawia w innych miejscach?
Jak jest spokojniej - typu niedziela rano - to nawet z 8-letnią córką można, niech się przyucza. W końcu za 2 lata skończy się legalna jazda chodnikiem. Najbardziej groteskowo jest, gdy na niełatwym skrzyżowaniu Wyspiańskiego/Jałowego zajeżdża jej drogę walący przez przejście dla pieszych byczek. Nic, tylko kij w szprychy. Ale dopóki ciągle będzie mieszany ruch pieszych i rowerowy, tak właśnie będzie.


 
 Góra
17 maja 2014, o 20:36 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
MarcinSz napisał(a):
Na tych walących przez przejście powinien tam być stały patrol i łoić mandaty jeden za drugim.

Czyli jednak niedasie :(

Pokazujesz, że masz takie pojęcie o infrastrukturze rowerowej, jak mistrzowie drogownictwa w Ratuszu. Nazwę je "nikłym". Zakazać, karać, po co coś poprawiać. Skąd my to znamy...

http://www.copenhagenize.com/2013/09/ep ... esign.html

MarcinSz napisał(a):
Jak jest spokojniej - typu niedziela rano - to nawet z 8-letnią córką można, niech się przyucza. W końcu za 2 lata skończy się legalna jazda chodnikiem. Najbardziej groteskowo jest, gdy na niełatwym skrzyżowaniu Wyspiańskiego/Jałowego zajeżdża jej drogę walący przez przejście dla pieszych byczek. Nic, tylko kij w szprychy. Ale dopóki ciągle będzie mieszany ruch pieszych i rowerowy, tak właśnie będzie.

Zapytam jeszcze raz: nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?




 
 Góra
17 maja 2014, o 20:53 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
korni napisał(a):
Pokazujesz, że masz takie pojęcie o infrastrukturze rowerowej, jak mistrzowie drogownictwa w Ratuszu. Nazwę je "nikłym". Zakazać, karać, po co coś poprawiać. Skąd my to znamy...


Wyrwij raz dziecko tuż sprzed kół rozpędzonego na chodniku szczyla, to zmienisz zdanie. Na jazdę po chodnikach i przejściach nie ma innej rady jak mandaty. Szkoda tylko że tak rzadko się zdarzają. A co drugi rowerzysta mając przejazd dla rowerzystów i tak pruje po przejściu.

Ech, już widzę jak te 6 (słownie: sześć, tyle jest na skrzyżowaniu Cieplińskiego/Jałowego/Sokoła) przejść dla pieszych zostaje wzbogaconych o przejazdy dla rowerzystów, wykonane tak, żeby nie trzeba było skręcać po kątem umożliwiającym widzenie własnego tylnego błotnika, z przebiegiem zapewniającym nie ustawianie rowerzysty tyłem do kolizyjnego ruchu. Takie rzeczy to w Dubaju. U nas nawet rowerków na asfalcie nie potrafią namalować. Dalej, projekt to jedno a wykonanie - co innego, co widać na przykładzie Lubelskiej, która wciąż nie jest w stanie zgodnym z projektem.


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona





  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|