Rowery Rzeszów





Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
5 paź 2016, o 07:17 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1151
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
Kończy się sezon na rowery, zakończyliśmy też masy krytyczne, ale to nie koniec naszych działań. Współpraca z urzędnikami w miarę się układa, realizujemy obecnie dość dużą inwestycję rowerową ale to nie koniec naszych działań.

chciałbym zachęcić Was do dyskusji na temat co zrobić aby Rzeszów był idealnym miastem dla rowerzystów?
(konkretne miejsca, konkretne rozwiązania, również działania kulturowe)

założenia
Obszar: Miasto Rzeszów
Budżet: Nieograniczony
czas: do 5 lat

Stan obecny:

link do mapy w powiększeniu





Cytuj:
Moje sugestie:
- eliminacja wszystkich niebezpiecznych punktów oznaczonych na mapie
- stojaki rowerowe w całym mieście (szkoły zadaszone stojaki,przystanki)
- dąbrowskiego, piłsudskiego, lisa kuli, szopena, targowa, słowackiego, wiktora - budowa dróg dla rowerów
- wiadukt śląski, m. lwowski, zapora, m. naruszewcza - infrastruktura rowerowa, kładki kompozytowe
- rower miejski



Dodam że jeżeli ZTM nie zawrze polityki rowerowej w projekcie transportu zrównoważonego to zablokujemy ten projekt. 500 mln zł. 2-4% tej kwoty wystarczyłoby na realizację większości tematów rowerowych w mieście. Komisja europejska, ministerstwo tylko czekają na nasze pismo, żeby pieniądze przyznać innemu miastu - jesteśmy gotowi dać im taką możliwość. Pytanie czy urzędnicy zechcą współpracować? Kolejkę tak czy siak trzeba zablokować, inaczej nie wystarczy kasy na rowery.

czekam na wasze pomysły




 
 Góra
5 paź 2016, o 11:50 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2906
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Naczelny wizjoner stolicy imitacji - out
Towarzyszka Kowalska - out
Niekompetencja Magdoń - out
Widmo Rudnicki - out
Na każde w/w stanowisko młodzi, kompetentni i pełni pomysłów + Oficer Rowerowy realnie i prężnie działający.
Nowoczesne miasto przyjazne rowerzystom to młodzi ludzie a nie postkomunistyczny beton...


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
6 paź 2016, o 20:55 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1151
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
otrzymaliśmy pismo

Link do pliku oraz pozostałe pisma






 
 Góra
8 paź 2016, o 11:13 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
Sprawa fundamentalna - dlaczego miejskie służby (MZD i ZZM), które mają w swoich obowiązkach "pieczę" nad infrastrukturą rowerową - począwszy od projektu, nadzór nad realizacją a skończywszy na obowiązkowych przeglądach nie realizują czasem swych zadań a jeśli już coś robią to często z marnym skutkiem.

Wielokrotnie instytucje te działają wbrew przepisom, czyli po prostu łamią prawo.
Skutkuje to m.in. pogorszeniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym, nie wspominając o w miarę komfortowej jeździe.

Zastanówmy się co należy zrobić by zmienić ten anormalny stan


 
 Góra
8 paź 2016, o 11:24 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Z mojego punktu widzenia największy problem to fatalne istniejące przejazdy. Przepisy mówią że wysokość krawężników powinna nie przekraczać 1 cm, ale nie zabraniają wykonywać ich idealnie równo z asfaltem! Tymczasem próba jazdy z prędkością "podróżną", a nie rekreacyjną (dla mnie to ok 20 km/h) to prosta droga do uszkodzenia roweru albo siebie.

Przykłady:
Wetlińska/Podkarpacka
Matuszczaka/Podkarpacka
Maczka/Lubelska (wschodnia i południowa strona skrzyżowania)
Witosa/Wyspiańskiego
Całe rondo JPII
Cały ciąg krawężników po południowej stronie Batalionów Chłopskich między Przemysłową i Podkarpacką
Przy Orlenie na Podkarpackiej wyjazd jest kompletnie nie oznakowany - brak przejścia i przejazdu, kierowcy nie wiedzą że przecinają DDR.
Itd, itd.

Dalej:
Likwidacja ostrych zakrętów o 90 stopni tam gdzie jest to możliwe (a w większości miejsc jest)
Likwidacja DDR w chodniku na rzecz pasów dla rowerów w jezdni, na czele z fragmentami śmieszki na Trembeckiego i Siemieńskiego - wszędzie gdzie dozwolona prędkość na jezdni nie przekracza 50 km/h - to przy okazji ułatwia sprawę DDR w miejscach postulowanych przez herosa.

Dalsza walka o dopuszczenie rowerów na buspasy.

Kolejny problem to nieprawidłowe zjazdy do posesji (czyli skrzyżowania inne niż z droga publiczną) - tu wszystkie powinny być wykonane w sposób NIE PRZERYWAJĄCY ciągłości chodnika i DDR. Kilka przyzwoitych przykładów można znaleźć na Podkarpackiej. Niestety wykonane sa kompletnie bez konsekwencji, czego sztandarowym przykładem jest ten zjazd:
https://www.google.pl/maps/@50.0131322,21.9698924,3a,75y,140.71h,65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgy7W1O3ZjMRPnU4v9fyCSQ!2e0!7i13312!8i6656
Porównajcie go z prawidłowo wykonanymi zjazdem poprzednim i zjazdem następnym.

Zwracam jeszcze uwagę że mierząc wysokość krawężników trzeba brać pod uwagę je całe, nie tylko wysokość czoła. Skosy przy krawężnikach montowanych poziomo są kilkucentymetrowe i też są bardzo niebezpieczne.


 
 Góra
8 paź 2016, o 11:39 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
pozwolę sobie przypomnieć do czego zobowiązał się 2 lata temu MZD oraz ZZM:

Obrazek


 
 Góra
4 lis 2016, o 19:18 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1151
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
Dzień dobry

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przesyłam Opis Przedmiotu Zamówienia.
Na stronach 29 – 30 znajdują się części techniczne, które powinny znaleźć się w studiach wykonalności (pkt 4). Po Państwa stronie byłyby rzeczy związane ze ścieżkami rowerowymi. Na wcześniejszych stronach opisane zostały zakresy rzeczowe studiów wykonalności, które już obejmują realizację niektórych ścieżek.
We wtorek będziemy w Rzeszowie, czy moglibyśmy się umówić z Państwem na spotkanie w tym dniu?

Pozdrawiam,

Joanna Majewska- Lenarcik

Starszy Konsultant / Senior Consultant
Dział Doradztwa / The Consultancy Department

Collect Consulting S.A.
ul Rolna 14, 40-555 Katowice
tel.: (32) 203 20 53 w. 28
tel.kom.: 530 107 996
fax: (32) 203 20 53 w. 25
e-mail: j.majewska@collect.pl

NIP: 954-24-43-402, REGON: 278074508, KRS 0000384781, Kapitał zakładowy: 504 000,00 PLN

Link do pliku oraz pozostałe pisma






 
 Góra
4 lis 2016, o 20:05 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
Co to jest Collect Consulting S.A.
Co to znaczy "... Po Państwa stronie byłyby rzeczy związane ze ścieżkami rowerowymi." ???


 
 Góra
7 lis 2016, o 07:54 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Jeśli kobieta się z nami chce spotkać aby porozmawiać, wypełnić formularze konsultacyjne to proponuję godzinę 16 we wtorek (baba niekonkretna bo nawet nie napisała o jaki wtorek).


 
 Góra
7 lis 2016, o 10:59 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1151
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
spotkanie jutro o 12 w pasażu Rzeszów później w ratuszu z urzędnikami ok 13 - jeżeli nie przeczytaliście ww. dokumentu nie macie co przychodzić na to spotkanie bez merytorycznego przygotowania.




 
 Góra
23 sty 2017, o 23:09 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
No no good job :hurra: : http://rowery.rzeszow.pl/inwestycje-rowerowe/

Aby nie było za słodko, pozwolę sobie przytoczyć dwie zwrotki Bajeczki Babci Pimpusiowej:

Siedziały raz dwie myszy popod polną miedzą.
Siedzą tak sobie, siedzą, siedzą, siedzą, siedzą,
Siedzą, siedzą, wtem nagle w srogi wigor wpadły!
Jak nie hycną do góry... i z powrotem siadły.

Raz ordynarny niedźwiedź kucnąwszy na łące
W dość niewybredny sposób podtarł się zającem.
Zając się potem żonie chwalił po obiedzie:
- Wiesz stara, nawiązałem współpracę z niedźwiedziem!


 
 Góra
22 sie 2017, o 20:38 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1151
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
ZTM polityka rowerowa a bezpieczeństwo..

Link do pliku oraz pozostałe pisma




Link do pliku oraz pozostałe pisma






 
 Góra
2 wrz 2017, o 17:28 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2039
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
Może słabo szukałem, ale nigdzie nie znalazłem info o ewentualnych zmianach w organizacji ruchu w najbliższej okolicy dworca podmiejskiego.
Czy biorąc pod uwagę dodatkowy ruch samochodów ciężarowych i rozpoczynający się rok szkolny nie będzie dochodziło do zatorów drogowych na ul. Towarnickiego i Borelowskiego?
Bo mam pewna propozycję zmian by autobusy nie korkowały się.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. na wyżej wymienionych ulicach. Wjazd od ul k. Jałowego ulica Borelowskiego, dojazd do dworca tymczasowego na Kasprowicza i wyjazd ul. Towarnickiego.
Jednokierunkowość dotyczyła by odcinka tych ulic od Jałowego do Kasprowicza.
Wyjątek: wprowadzony kontraruch dla rowerów.
Co wy na taka propozycję?



Obrazek


 
 Góra
11 lis 2017, o 11:05 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2039
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
K....
Bo takie słowa mi się cisną na usta.
Sposób montażu nowej wiaty przystankowej na ul. Okulickiego.

Obrazek


A teraz z perspektywy jadącego rowerzysty


Obrazek

i z dalszej

Obrazek



Obrazek


 
 Góra
12 lis 2017, o 21:42 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2039
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
Dokumentacja fotograficzna najnowszego dokonania służb miejskich w postaci usytuowania nowej wiaty przystankowej na ul. Okulickiego. Widocznie inżynier Janusz na bakier z przepisami PoRD. Więcej info bezpośrednio pod zdjęciami.

Obrazek

Nowa, jeszcze nie do końca zamontowana wiata przystankowa. Popis inżyniera Janusza. Z lewej strony około 140 cm szerokości, z prawej około 110 cm. W ciągu ul. Okulickiego mamy Drogę Dla Rowerów i Pieszych (DDRiP). Przepisy PoRD jasno określają szerokość na minimum 2,5 metra. Licząc 140 +110 = 250 cm. Powinniśmy jeszcze doliczyć skrajnię pozioma która wynosi 20 cm.

Obrazek

Znak C13-16. Oznacza on DDRiP. Wymagania ustawowe to szerokość 2 metry przy ruchu jednokierunkowym i 2,5 przy dwukierunkowym. A z takim mamy tu do czynienia. Co widać na kolejnym zdjęciu.

Obrazek

Znak C13-16 widoczny z drugiej strony. Jak widać jasno mamy tu do czynienia z dwukierunkowym ruchem rowerowym po całej powierzchni. Rodzaj nawierzchni nie żadnego znaczenia prawnego. Chociaż wpływa on na użytkowników, piesi chodzą po kostce brukowej, rowerzyści po asfalcie.



Obrazek


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona





  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|