Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
5 kwi 2012, o 20:14 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 941
Lokalizacja: Szarych Szeregów
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /120409844

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /120409734

ciekawy jestem ile się zwiększy ruch rowerowy w ścisłym centrum?
Dlaczego nikt nawet nie wspomina o rowerach w tej kwestii.

nie zmienia to faktu, źę dla nas to "woda na młyn"
Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, o 12:09 przez Jarko, łącznie edytowano 1 raz

 
 Góra
  Tytuł:
5 kwi 2012, o 21:00 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 97
Lokalizacja: Nowa Dęba
Niech zrobią także "parkingi" dla rowerów. Postawią porządne stojaki, stały monitoring, ochronę czuwającą i odganiającą złodziei. Gdy nie będzie strachu zostawić roweru na mieście (aktualnie to niemal harakiri), to na 100% bardzo duża liczba kierowców przerzuci się na rower. Wypożyczalnie w pewien sposób mają to zastąpić, ale nie ma to jak jechać swoim sprzętem. Ja osobiście jadę wypożyczonym tylko gdy muszę, przyjemność z jazdy jest minimalna w porównaniu do mojego rowerka.


Endomondo - używa ktoś jeszcze? ;)


 
 Góra
  Tytuł:
5 kwi 2012, o 21:43 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 549
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: Unibike Flite '09
Jazz dokładnie! Wystarczą zwykłe stojaki (najlepiej zadaszone) i monitoring, a na pewno ludzie chętniej będą jeździć rowerem na zakupy, czy nawet do pracy. Ja ostatnio przy Europie musiałem przypiąć rower do jakiejś połamanej barierki, bo w zasięgu wzroku nic lepszego nie znalazłem. Proponuję poruszyć ten temat na jednej z przyszłych mas krytycznych. Myślę, że Pan Prezydent, który tak ostro walczy z rozładowaniem ruchu drogowego w Rzeszowie może się zainteresować tym pomysłem ;)


 
 Góra
  Tytuł:
5 kwi 2012, o 22:03 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 941
Lokalizacja: Szarych Szeregów
chyba zaczynają kojarzyć nasze stowarzyszenie po wysłali nam info o konsultacjach

https://docs.google.com/open?id=1Xgtbbq ... YmKbYzDdKg

bardzo chętnie wrzucę tam kamyk rowerowy do tego samochodowego ogródka.....

kto jest jeszcze chętny?


 
 Góra
  Tytuł:
6 kwi 2012, o 17:27 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 97
Lokalizacja: Nowa Dęba
Co do jazdy po chodnikach. Nie dawno gdzieś czytałem, że weszła nowelizacja prawa i aktualnie rowerzysta może jechać chodnikiem jeśli na drodze istnieje dla niego zagrożenie (wąska droga, brak pobocza itp.). Trzeba by zgłębić temat, bo coś się zmieniło, nawet na cb-radio trąbili o tym mobilki ;) .


Endomondo - używa ktoś jeszcze? ;)


 
 Góra
  Tytuł:
6 kwi 2012, o 17:36 Nieprzeczytany post

Posty: 14
Lokalizacja: Rz
Nie jestem pewien ale chodziło to chyba o niekorzystne warunki atmosferyczne np. deszcz wtedy rowerzysta może poruszać się po chodniku.


 
 Góra
  Tytuł:
6 kwi 2012, o 18:16 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 549
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: Unibike Flite '09
Cytuj:
Zgodnie z Art .33 rowerzysta może korzystać z chodnika dla pieszych (nawet jeli nie ma pozwalających na to znaków) w przypadku gdy brak jest drogi (ścieżki) dla rowerów, chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości, i na drodze (szosie) dozwolony jest ruch pojazdów samochodowych z prędkością większą niż 50 km/h. (czyli w mieście musi być znak drogowy ograniczający prędkośc do co najmniej 60 km/h) Oczywicie w takim przypadku jesteśmy zobowiązani zachować szczególną ostrożność oraz ustępować pierwszeństwa pieszemu.

Cytuj:
Art. 33.

5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź) a dla kierunku w którym jedzie nie ma drogi rowerowej.


 
 Góra
  Tytuł:
7 kwi 2012, o 15:44 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Jazz- napisał(a):
Gdy nie będzie strachu zostawić roweru na mieście (aktualnie to niemal harakiri), to na 100% bardzo duża liczba kierowców przerzuci się na rower.


Fakt więcej bezpiecznych i łatwo dostępnych miejsc parkingowych dla rowerów to przyciągnie rowerzystów ale i to i strefy płatnego parkowania a nawet napowietrzna kolejka (z której zrezygnowano na korzyść Bus pasów :( ) nie rozwiążą problemu braku miejsc parkingowych i zakorkowanych ulic w Rz. Choć by godz postoju kosztowała 5pln a paliwo 10pln to i tak będą jeździć puszkami i parkować. Polak nie doje, nie dośpi ale furą trza się pokazać ;) a jak sąsiad to i ja i tak dalej ....

Taka jest ma mowa.


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
  Tytuł:
11 kwi 2012, o 23:56 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 941
Lokalizacja: Szarych Szeregów
firma EKORYS profesjonalnie przedstawiła wyniki pierwszego etapu realizacji projeku - „Polityka Parkingowa Miasta Rzeszowa i kierunki jej realizacji do roku 2025”

w tym momencie będzie realizowany etap drugi z szczegółowymi założeniami do jego wdrożenia. O strony rowerowej wygląda to tak:
- od wiceprezydenta Ustrobińskiego padło zapewnienie, że powstaną parkingi rowerowe w płatnej strefie parkowania. Szczegółów brak - nasze propozycje mile widziane
- przy wlotach do miasta powstaną parkingi Park&Ride gdzie będzie można zostawić samochód lub rower i przesiąść się do komunikacji publicznej. Mają tam także powstać parkingi rowerowe. Oto przykład z W-wy:
http://www.ztm.waw.pl/parkujijedz.php?i=6&c=116&l=1
- ma być także rozwijany Roweres przy P&R (ale to raczej nierealne)

Dwa pierwsze temat są bardzo ciekawe i myśle, że bardzo realne do zrealizowania bo będzie na to kasa z uni w ramach programu transportowego.

Obecnie w strefie są stojaki Allegro ok 80 szt. (lokalizacje skopane) i wyrwijkółka. Myśle, że dodatkowo trzeba około 300 stojaków typu "U".
Jakie macie pomysły na lokalizacje parkingów rowerowych w płatnej strefie parkowania?


 
 Góra
  Tytuł:
12 kwi 2012, o 12:25 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Jarko napisał(a):
Jakie macie pomysły na lokalizacje parkingów rowerowych w płatnej strefie parkowania?

Bezapelacyjnie okolice Rynku, Słowackiego/3-go Maja, Plac Farny, okolice wszystkich miejskich urzędów i budynków użyteczności publicznej typu, kina, teatry, muzea, szkoły, sądy czy szpitale, Szopena/Targowa, okolice Hali na Podpromiu, Zygmuntowska/Jagiellońska, okolice dworców PKP i PKS, no i oczywiście przed moim domem ;) ale tak realnie zadaszone miejsca parkingowe dla rowerów przydały by się na większości Rzeszowskich blokowisk typu NM czy Baranówka.


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
  Tytuł:
12 kwi 2012, o 14:54 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 97
Lokalizacja: Nowa Dęba
Na pewno jeden duży w samym centrum, może w okolicy Galerii Rzeszów (tam coś wiecznie jest rozkopane). Ewentualnie korzystając, że teren pod pomnikiem jest w trakcie remontu/budowy należałoby od razu uwzględnić tam sensowny i większy parking dla rowerów. Miejsca dużo, a i lokalizacja dogodna.


Endomondo - używa ktoś jeszcze? ;)


 
 Góra
5 mar 2015, o 09:33 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Jak się cieszę. :ok: :hurra: :ok:

Cytuj:
Bliski koniec darmowego parkowania w centrum
ARTUR GERNAND
05.03.2015 , aktualizacja: 04.03.2015 18:46
A A A Drukuj

ARCHIWUM
Miasto szuka inżyniera kontraktu, a za kilka dni ogłosi przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie strefy płatnego parkowania z 2,5-tysiącem miejsc postojowych. W centrum miasta zamontowanych zostanie ok. 130 parkomatów, a strefa ma być gotowa późną jesienią tego roku.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Przetarg na inżyniera kontraktu strefy płatnego parkowania organizuje Miejska Administracja Targowisk i Parkingów.

- Oferty będą zbierane do 13 marca, wybór nastąpi jeszcze w tym miesiącu - mówi Jerzy Tabin, dyrektor MATiP. Inżynier ma odpowiadać za nadzór nad realizacją całego projektu. - Będzie m.in. monitorować postępy, sprawdzać, czy jest on realizowany zgodnie z dokumentacją, pozwoleniami na budowę, harmonogramem rzeczowo-finansowym, umową o dofinansowanie projektu. Ma pilnować, czy nic nie zagraża realizacji projektu, a jeśli zagraża - podejmować działania zaradcze - zaznaczają przedstawiciele urzędu miasta.

Na inżynierze nie koniec. W ciągu najbliższych dni ogłoszony zostanie przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie rzeszowskiej strefy płatnego parkowania. Na 9 kwietnia zaplanowane jest otwarcie ofert. Do końca kwietnia wybrany zostanie wykonawca.

Centrum Rzeszowa przed laty było objęte strefą, która została zlikwidowana w 2003 roku. Była to jedna z pierwszych decyzji Tadeusza Ferenca, gdy został prezydentem. Temat płacenia za parkowanie zaczął powracać w 2011 roku.

Miasto zleciło wtedy przygotowanie opracowania dotyczącego polityki parkingowej w Rzeszowie. - Musimy to zrobić w związku z programem transportowym, na który otrzymamy dofinansowanie z UE. Zgodnie z założeniami tego programu w Rzeszowie ma rozwinąć się komunikacja publiczna. Aby zniechęcić kierowców do wjazdu do centrum i zachęcić do korzystania z autobusów, wprowadzenie strefy jest konieczne - tłumaczyli wtedy przedstawiciele ratusza.

Program transportowy to inwestycje, których wartość przekracza 330 mln zł. Jego realizacja zakończy się w tym roku. Później miasto będzie musiało udowadniać, czy udało się zwiększyć zainteresowanie komunikacją publiczną. Jeśli badania nie wykażą, że w autobusach przybyło pasażerów, może grozić nawet zwrot potężnego dofinansowania otrzymanego z Unii Europejskiej.

- Rzeszów jest jedynym z większych miast, który nie ma takiej strefy. O tym, że powinna zostać wprowadzona, coraz częściej wspominają sami mieszkańcy, którzy mają problemy z parkowaniem w śródmieściu - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Podstawą do zaprojektowania strefy będzie dokument przygotowany w 2012 roku przez firmę ECORYS z Krakowa. Zakłada on, że strefa ma się dzielić na dwie podstrefy. Pierwsza ograniczona będzie od północy torami kolejowymi, od wschodu ulicami: Łączną, Batorego, Głowackiego, Targową i Szopena, od południa al. Lubomirskich i Zamkową, od zachodu al. Lisa-Kuli, Cieplińskiego i ks. Jałowego. Drugą podstrefę od wschodu wyznaczy Wisłok, od południa Trasa Zamkowa do ul. Dąbrowskiego, ul. Dąbrowskiego - odcinek od Trasy Zamkowej do ul. Chrzanowskiej, ul. Chrzanowska - odcinek od Dąbrowskiego do Langiewcza, od zachodu ul. Langiewicza i tory kolejowe, od północy tory kolejowe.

Przy wjeździe do strefy zamontowanych ma zostać 12 tablic, które będą informowały m.in. o konieczności płacenia za parkowanie oraz o wolnych miejscach postojowych w okolicy. Parkowanie ma być płatne w dni robocze w godz. od 9 do 17, a pozostawienie na pierwszą godzinę w pierwszej podstrefie samochodu będzie wynosiło 2,5 zł (w drugiej podstrefie 2 zł).

W strefie objętej płatnym parkowaniem ma być ok. 2,5 tys. miejsc postojowych. Zamontowanych ma zostać ok. 130 parkomatów. Należności będzie można regulować także kartami.

Na wprowadzenie płatnej strefy miasto otrzymało środki unijne. W połowie ubiegłego roku podpisało umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości na dofinansowanie budowy nowego mostu na Wisłoku oraz drogi łączącej ul. Rzecha i Lubelską. Projekt wart jest ok. 180 mln zł, dofinansowanie wynosi ok. 150 mln zł. Kilka milionów rezerwowane jest na wprowadzenie strefy płatnego parkowania, która ma być gotowa późną jesienią tego roku.

Cały tekst: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3496 ... z3TUiCLree



Obrazek
Ostatnio edytowano 5 mar 2015, o 11:26 przez korni, łącznie edytowano 1 raz
Przeniosłem do właściwego wątku


 
 Góra
5 mar 2015, o 19:41 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 142
Sprzęt: Giant Revel 0 29er
W Krakowie gdzie często jeżdżę są 2 krotnie wyższe ceny za parkowanie a i tak znaleźć miejsce graniczy z cudem. To samo będzie w Rzeszówku choć to tylko większa wioska to i tak ci którzy muszą jeździć będą i parkować też z tym że zamiast parkingów ogólnodostępnych zapierdzielone będą osiedlowe oraz te na granicy strefy - standard w Krakowie, więc nie wiem czy jest się z czego cieszyć bo ani straż ani policyja tego nie zmieni.




 
 Góra
5 mar 2015, o 21:05 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Planowana strefa w Rzeszowie jest oparta na naturalnych barierach: Wisłoku od wschodu i linii kolejowej od zachodu i północy. Problem, o którym piszesz może wystąpić jedynie na południowych obrzeżach strefy. Te problemy łagodzą strefy buforowe właśnie – zniechęcają do długoterminowego parkowania przed strefą. Parkowanie przed strefą buforową jest na tyle daleko od celu podróży, że jest już nie atrakcyjne.




 
 Góra
6 mar 2015, o 19:35 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 142
Sprzęt: Giant Revel 0 29er
w Krakowie też tak myśleli ;)




 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|