Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
7 mar 2015, o 01:05 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
W Krakowie SPP jest zrobiona debilnie, bo:

1. Nie jest oparta na barierach przestrzennych. Opłaca się podjechać pod granicę strefy i iść dalej pieszo. Dlatego spodziewam się podobnych problemów w okolicach Hetmańskiej i na Podpromiu.
2. Jest jednolita stawka w całej strefie. "Po co mam parkować na Grzegórzkach, skoro w tej samej cenie mogę poszukać coś bliżej Plant?" — pomyślało 3 tys. kierowców.




 
 Góra
26 mar 2015, o 03:19 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Artykuł o SPP i związanych z nią szansach na poprawę infrastruktury rowerowej się pisze. Wspominam o trzech prostych rzeczach: kontaruchu, stojakach jako słupkach parkingowych i uspokojeniu ruchu poprzez proste środki: naprzemienne parkowanie i skrzyżowania równorzędne.

Jeżdżąc po Rzeszowie w streetview doszedłem do wniosku, że przy okazji trzeba będzie ogarnąć patologię m.in. na skrzyżowaniu Okrzei/Sobieskiego: https://www.google.pl/maps/@50.039839,2 ... vjQTLw!2e0

Łuki jaka na autostradzie, przez co samochody są cumowane na środku skrzyżowania zasłaniając widok na wszystko, przejścia odsunięte od skrzyżowania, ciasne chodniki, o rowerach nikt nie słyszał... kontra

węższe łuki, więcej miejsca dla pieszych, przejście przesunięte bliżej skrzyżowania, stojaki, więcej zieleni, brak zaparkowanych samochodów. Zółta krecha to taki sobie separatorek. Na pozostałych rogach analogicznie.


Załączniki:
Komentarz: samochodu nie chciało mi się usuwać:P
patologia.png
patologia.png [ 1.22 MiB | Przeglądane 9972 razy ]


 
 Góra
26 mar 2015, o 09:16 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Podpieraj wszystko argumentami nie do podważenia, jak trzeba jakieś aktualne foto lub rekonesans to pisz.
Zdajesz sobie sprawę jak będzie odpowiedź MZD i Ratusza?



Obrazek


 
 Góra
26 mar 2015, o 12:07 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Dlatego na razie nie będę nic o tym wspominał :D To się zrobi przy opiniowaniu projektów organizacji ruchu. Napiszę tylko ogólnie o tych trzech rzeczach.

Myślę, że najlepszym argumentem jest cytat z przetargu:

Cytuj:
wprowadzenie strefy ograniczonego parkowania w śródmieściu, co pozwoli ograniczyć ruch samochodowy w mieście oraz znacznie poprawi warunki ruchu pieszego i rowerowego w centrum miasta


http://www.matip.ires.pl/15988/15988/art7279.html




 
 Góra
26 mar 2015, o 16:56 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Moim zdaniem to nie przejdzie. Być może mogli by się zgodzić na rowerowe miejsca parkingowe tam gdzie na foto stoją za przejściem po prawej czarny/ciemny SUV Nissan/Infiniti lub po lewej srebrny "trapez" Polonez Atu. Cóś jak na poniższych foto:


Obrazek

Nawet w "polszcze" się da... :ok: Źródło: http://m.szczecin.gazeta.pl/szczecin/1, ... e_dla.html


Obrazek

Jaki efekt psychologiczny 1 miejsce parkingowe dla samochodu = 10 miejsc dla rowerów...
Źródło: https://walkeaglerock.wordpress.com/201 ... ing-malmo/


Obrazek

Źródło: http://www.bikede.org/2012/05/09/the-ec ... e-parking/

I wiele wiele innych przykładów: https://www.google.pl/search?q=parking+ ... t&imgdii=_

4 - 5 szt U kształtnych stojaków + tablica P rower na słupku w miejscu/na powierzchni jednego miejsca parkingowego dla OOOO na początku i/lub końcu ulicy nie tylko tej ale np takich Jagiellońska przy dawnym DOMAR'ze i aptece czy na Gałęzowskiego... Na takie "ogródki" na łuku skrzyżowania nikt się nie zgodzi... Takie tematy nie są do ogarnięcia dla tej "bandy idiotów" z magistratu :zalamany:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
27 mar 2015, o 02:08 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Jak to mówią, "daj palec, a wezmą rękę". Zaprawdę powiadam wam: żądaj ręki, a dostaniesz palec ;) W piśmie przewodnim (na początku przyszłego tygodnia) wspomnę tylko o tych trzech prostych rzeczach. Wykłócanie się o ogródki zostawiam na później ;)




 
 Góra
29 mar 2015, o 18:03 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Cytuj:
Jednym z głównych elementów rewolucji transportowej, jaka czeka Rzeszów, jest strefa płatnego parkowania. Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone w ramach tej inwestycji są szansą na stworzenie przestrzeni przyjaznej dla ruchu rowerowego, a także pieszego. Prezentujemy kilka pomysłów.

Przywrócenie strefy płatnego parkowania po 12 latach to duża zmiana w systemie transportowym miasta. Głównym celem SPP jest ograniczenie długoterminowego parkowania, a przez to zwiększenie rotacji samochodów i ułatwienie znalezienia miejsca tym, którzy przyjeżdżają załatwić kilka spraw i odjeżdżają. Oznacza to, że tysiące ludzi pracujących w centrum i dojeżdżających samochodem będzie musiało znaleźć inny sposób na dotarcie do pracy. Miasto powinno takie alternatywy zapewnić.

Zwrócili na to także uwagę sami urzędnicy. W przetargu ogłoszonym niedawno przez Miejska Administrację Targowisk i Parkingów czytamy:

Przedmiotem Projektu jest wzmocnienie infrastruktury transportowej i wprowadzenie rozwiązań gwarantujących istotną poprawę efektywności i atrakcyjności ekologicznego systemu transportu zbiorowego oraz poprawę warunków ruchu pieszego i rowerowego w Rzeszowie, zgodnie z założeniami Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego, poprzez: (...)
wprowadzenie strefy ograniczonego parkowania w śródmieściu, co pozwoli
ograniczyć ruch samochodowy w mieście oraz znacznie poprawi warunki ruchu
pieszego i rowerowego w centrum miasta.

(załącznik nr 1, str. 2)

Pokazujemy trzy proste pomysły, jakie można wprowadzić w życie przy okazji wdrażania strefy.
1. Słupki i stojaki rowerowe

Nielegalne parkowanie jest w centrum Rzeszowa prawdziwą plagą. Straż Miejska nie radzi sobie (nie chce?) z tym problemem. Dlatego obowiązkowym elementem przestrzeni ulic powinny być elementy uniemożliwiające parkowanie w miejscach niedozwolonych. Znakomicie w ten sposób sprawdzają się stojaki rowerowe, zwiększając jednocześnie liczbę miejsc postojowych w strefie – tylko że dla rowerów. Stojaki można zamontować przed skrzyżowaniami lub przejściami dla pieszych – blokują możliwość nielegalnego parkowania, a jednocześnie nie ograniczają widoczności tak jak samochody.

Rynek Dębnicki, Kraków. Fot. Marcin Piotrowski, http://www.wolnyrower.com.pl

ul. Wiślna, Kraków. Fot. Marcin Piotrowski, http://www.wolnyrower.com.pl

2. Uspokojenie ruchu

W Śródmieściu nie ma miejsca na wydzielenie osobnych dróg rowerowych – nie jest to też rozwiązanie optymalne. Zamiast tego należy zaprojektować ulice tak, żeby jazda rowerem po jezdni była bezpieczna i wygodna. W tym celu konieczne jest zmniejszenie prędkości samochodów. Poprawi to także ogólne bezpieczeństwo ruchu, zwłaszcza pieszych. Obszar wewnątrz tzw. I obwodnicy (Piłsudskiego, Targowa, Szopena, Kilara, pl. Śreniawitów, Lisa-Kuli, Cieplińskiego) powinien zostać objęty strefą ograniczenia prędkości do 30 km/h. Wbrew pozorom płynność ruchu zostanie poprawiona, gdyż zostaną zachowane mniejsze odstępy między pojazdami, a przez to zmniejszy hałas i emisja spalin.

Żeby to rozwiązanie było skuteczne, same znaki nie wystarczą. Powinno ono zostać uzupełnione elementami, które wymuszą jazdę z mniejszą prędkością. Najprostszym jest zaprzestanie ustalania pierwszeństwa na skrzyżowaniach za pomocą znaków i wprowadzenie strefy skrzyżowań równorzędnych. W sytuacji, kiedy na każdym skrzyżowaniu potencjalnie będą musieli ustąpić pierwszeństwa, kierujący automatycznie zwolnią. Drugim prostym elementem jest wykorzystanie w tym celu parkujących samochodów. Przeniesienie miejsc postojowych na jezdnię i ustawienie ich naprzemiennie po obu stronach ulicy, tak aby trzeba było omijać je slalomem, skutecznie spowalnia samochody.

Kopenhaga. Fot. strefazamieszkania.org
Bordeaux. Fot. strefazamieszkania.org

3. Rowerem w obie strony

Na niektórych ulicach w Śródmieściu nie zmieszczą się dwa samochody obok siebie, dlatego wprowadzono na nich ruch jednokierunkowy. Nie ma jednak powodu, dla którego to ograniczenie miałoby obejmować także rowery – samochód i rower wyminą się na nich bez problemu. Otwarcie ulic jednokierunkowych dla dwukierunkowego ruchu rowerów skraca odległości do pokonania. Jazda "pod prąd" wbrew pozorom nie jest bardziej niebezpieczna – kierowca i rowerzysta zachowują kontakt wzrokowy. Jest wręcz przeciwnie – dzięki temu rozwiązaniu otwierają się nowe możliwości ułożenia trasy przejazdu, co pozwala uniknąć ruchliwych skrzyżowań i niebezpiecznych manewrów, przede wszystkim skrętu w lewo (20% wypadków z udziałem rowerzystów i 30% ofiar śmiertelnych).

Wrocław, fot. Rowerowa Łódź
Wrocław, fot. Rowerowa Łódź

Wprowadzenie tego rozwiązania jest bardzo proste i tanie, gdyż wystarczy powieszenie tabliczek "nie dotyczy rowerów". Na ulicach z uspokojonym ruchem nie ma potrzeby malowania oddzielnego pasa.

Liderem w otwieraniu ulic jednokierunkowych dla rowerów jest Gdańsk, gdzie można jeździć rowerem "pod prąd" na 127 ulicach. W zeszłym roku pozytywnie wyróżnił się także Radom, który za jednym razem udostępnił wszystkie ulice jednokierunkowe dla rowerów w obie strony.


Będzie jutro na stronie, muszę tylko ciachnąć zdjęcie parkomatu. Zależało mi na przykładach bez malowania kontrapasa (w Warszawie nie ma :P), więc czekam na odpowiedź ws. wykorzystania wspaniałych zdjęć z Radomia.




 
 Góra
7 kwi 2015, o 18:24 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
RzeNews | 07-04-2015, 8:44
napisał(a):
Płatne parkowanie w centrum coraz bliżej. Rowerzyści chcą zmian

Montaż stojaków rowerowych, zmniejszenie prędkości w Śródmieściu, skrzyżowania równorzędne i dwukierunkowy ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych – to rozwiązania, jakie rzeszowskim urzędnikom proponuje stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl.


Stowarzyszenie chce, by miasto przy okazji wprowadzania strefy płatnego parkowania, pomyślało również, jak ułatwić życie rowerzystom. Miejska Administracja Targowisk i Parkingów w Rzeszowie ogłosiła niedawno przetarg na organizację strefy. Za parkowanie w centrum miasta trzeba będzie płacić jeszcze w tym roku.
Stowarzyszenie wysłało do MATiP-u pismo z propozycjami trzech prostych rozwiązań, które pozwolą jeszcze lepiej wykorzystać efekt płatnej strefy parkowania.
- Tysiące ludzi pracujących w centrum i dojeżdżających samochodem będzie musiało znaleźć inny sposób na dotarcie do pracy. Miasto powinno takie alternatywy zapewnić – uważa stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl.
Rowerzyści proponują, by miasto w miejscach nielegalnego parkowania w centrum Rzeszowa zamontowało słupki i stojaki rowerowe. Stowarzyszenie twierdzi, że nielegalne parkowanie w centrum miasta jest prawdziwą plagą.
- Dlatego obowiązkowym elementem przestrzeni ulic powinny być elementy uniemożliwiające parkowanie w miejscach niedozwolonych. Znakomicie w ten sposób sprawdzają się stojaki rowerowe, zwiększając jednocześnie liczbę miejsc postojowych w strefie – tylko że dla rowerów. Stojaki można zamontować przed skrzyżowaniami lub przejściami dla pieszych – blokują możliwość nielegalnego parkowania, a jednocześnie nie ograniczają widoczności tak jak samochody – uważa stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl.
Podobne rozwiązania w Polsce wprowadzono w Krakowie.
Zmniejszyć prędkość w centrum
Rowerzyści postulują również zmniejszenie prędkości samochodów w Śródmieściu. Taka strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h, zdaniem stowarzyszenia, powinna obowiązywać na ulicach:Słowackiego, Sobieskiego, Zygmuntowskiej, Zamkowej, a granicami strefy powinny być nie objęte nią ulice: Piłsudskiego, Targowej, Szopena, Kilara, pl. Śreniawitów, Lisa-Kuli, Cieplińskiego.
Rowerzyści uważają, że mimo zmniejszenia prędkości płynność ruchu zostanie zachowana, bo będą mniejsze odstępy między pojazdami, a przez to zmniejszy się hałas i emisja spalin. Stowarzyszenie twierdzi, że jazda rowerem po jezdni będzie bezpieczna i wygodna. – Poprawi to także ogólne bezpieczeństwo ruchu, zwłaszcza pieszych – uważają rowerzyści.
Stowarzyszenie zdaje sobie sprawy, że samo postawienie znaku z ograniczeniem prędkości nie wystarczy. Aby wymusić jazdę z mniejszą prędkością, rowerzyści proponują skończyć z ustalaniem pierwszeństwa na skrzyżowaniach za pomocą znaków i według stowarzyszenia należy wprowadzić strefy skrzyżowań równorzędnych.
- W sytuacji, kiedy na każdym skrzyżowaniu potencjalnie będą musieli ustąpić pierwszeństwa, kierujący automatycznie zwolnią. Drugim prostym elementem jest wykorzystanie w tym celu parkujących samochodów. Przeniesienie miejsc postojowych na jezdnię i ustawienie ich naprzemiennie po obu stronach ulicy, tak aby trzeba było omijać je slalomem, skutecznie spowalnia samochody – twierdzi stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl.
Uważa, że takie rozwiązanie zdaje egzamin w wielu europejskich miastach, np. w Kopenhadze, czy Bordeaux
Rowerem w obie strony
Rowerzyści proponują, by na ulicach w Śródmieściu, gdzie obowiązuje ruch jednokierunkowy, wprowadzono możliwość jazdy w obie strony dla rowerzystów.
- Otwarcie ulic jednokierunkowych dla dwukierunkowego ruchu rowerów skraca odległości do pokonania. Jazda „pod prąd” wbrew pozorom nie jest bardziej niebezpieczna – kierowca i rowerzysta zachowują kontakt wzrokowy. Jest wręcz przeciwnie – dzięki temu rozwiązaniu otwierają się nowe możliwości ułożenia trasy przejazdu, co pozwala uniknąć ruchliwych skrzyżowań i niebezpiecznych manewrów, przede wszystkim skrętu w lewo – uważają rowerzyści.
Ich zdaniem wprowadzenie takiego rozwiązania jest bardzo proste i tanie, wystarczy powiesić tabliczki z napisem „Nie dotyczy rowerów”. – Na ulicach z uspokojonym ruchem nie ma potrzeby malowania oddzielnego pasa – przekonuje stowarzyszenie.
Rowery.Rzeszow.pl twierdzą, że liderem w otwieraniu ulic jednokierunkowych dla rowerów jest Gdańsk. Tam można jeździć rowerem „pod prąd” na 127 ulicach. W zeszłym roku Radom za jednym razem udostępnił wszystkie ulice jednokierunkowe dla rowerów w obie strony.
[email protected]


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
7 kwi 2015, o 20:28 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 142
Sprzęt: Giant Revel 0 29er
teraz wypowiem się jako kierowca a nie tylko rowerzysta, pierdzielicie jak w radiu na M.., może jeszcze parking dla rowerów na środku rond trzeba urządzić .. a co tam jak szaleć to szaleć...

nie dość że Rzeszów to większa wioska bez jakiejkolwiek sieci sprawnej komunikacji, wprowadzająca właśnie bus pasy to jeszcze ograniczenie prędkości do 30-tu, sorry nie tędy droga, nie wszystko da się przewieść rowerem i na rowerze świat się nie kończy

a dla stowarzyszenia jest lepszy temat do załatwienia - zaznajomienie rowerzystów z przepisami prawa o ruchu drogowym, ponieważ 70% jeżdżących po mieście nie ma o nich zielonego pojęcia a nawet jak ma to uważa że na rowerze można wszystko - może to zaczniecie promować przy okazji masy ?




 
 Góra
7 kwi 2015, o 20:40 Nieprzeczytany post

Posty: 597
Lokalizacja: Rzeszów
grande1970 napisał(a):
teraz wypowiem się jako kierowca a nie tylko rowerzysta, pierdzielicie jak w radiu na M.., może jeszcze parking dla rowerów na środku rond trzeba urządzić .. a co tam jak szaleć to szaleć...

Jakie konkretne zarzuty masz przeciw temu rozwiązaniu:
"... Rowerzyści proponują, by miasto w miejscach nielegalnego parkowania w centrum Rzeszowa zamontowało słupki i stojaki rowerowe. Stowarzyszenie twierdzi, że nielegalne parkowanie w centrum miasta jest prawdziwą plagą.
- Dlatego obowiązkowym elementem przestrzeni ulic powinny być elementy uniemożliwiające parkowanie w miejscach niedozwolonych. Znakomicie w ten sposób sprawdzają się stojaki rowerowe, zwiększając jednocześnie liczbę miejsc postojowych w strefie – tylko że dla rowerów. Stojaki można zamontować przed skrzyżowaniami lub przejściami dla pieszych – blokują możliwość nielegalnego parkowania, a jednocześnie nie ograniczają widoczności tak jak samochody.

PS
Zauważyłeś, że 70% rowerzystów łamie przepisy ? BRAWO !
M.K. i Stowarzyszenie na pewno zajmie się tą sprawą i mam nadzieję, że sytuacja zacznie się powoli poprawiać ...

PS 2
Masz jakiś pomysł na to by ok. 80% kierowców przestało łamać PoRD ?


 
 Góra
7 kwi 2015, o 21:08 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Znajomość przepisów PoRD byłaby wszystkim znana , w tym i rowerzystom gdyby w szkołach wznowić kursy na kartę rowerową, dla mojego rocznika to była norma. Ten problem niestety ale leży na wysokości ministerialnych stołków i dla stowarzyszenia trochę po za zasięgiem.
Czy 30 km/h to mało, to dlaczego jak jadę 70tka po Witosa to za mną zaraz robi się korek?
W piśmie mowa o stojakach w miejscach gdzie zakaz parkowania jest ignorowany przez kierowców, oraz w miejscach gdzie zaparkowany samochód zasłania widoczność.
Podczas wczorajszego powrotu do Rzeszowa, na odcinku 40 km w czasie opadów deszczu i około 18-stej godziny naliczyłem 10 samochodów z niesprawnym oświetleniem, wyglądali jak motocykliści.
Czy część rowerzystów łamie prawo? Na pewno, a ilu kierowców jeździ prawidłowo.
Czy wszyscy mają przesiąść się na rowery? Nie, ale czy wszyscy co wjeżdżają samochodami do centrum muszą to robić? Wątpię. A im mniej tych niepotrzebnych samochodów tym więcej miejsca dla tych co naprawdę muszę korzystać z samochodu.



Obrazek


 
 Góra
10 kwi 2015, o 07:54 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Cytuj:
Czego chcą rowerzyści w strefie płatnego parkowania?
JUSTYNA ZIELIŃSKA
10.04.2015 07:00
Stojaki rowerowe na ul. Wiślnej w Krakowie

Stojaki rowerowe na ul. Wiślnej w Krakowie (fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Gazeta)

Strefa uspokojonego ruchu w centrum Radomia - miniatura
Azyl dla pieszych i nowe oznakowanie na ul. Wojska Polskiego w Kielcach - miniatura
Na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i pl. Wolności pierwszeństwo powinni mieć jadący od. pl. Wolności, ale kierowcy jeżdżą po staremu - miniatura
Zobacz zdjęcia (4)

Dodatkowe stojaki, słupki, kontraruch, ograniczenie prędkości do 30 km/godz. - tego chcą rowerzyści w obrębie planowej strefy płatnego parkowania w Rzeszowie. W innych polskich miastach takie rozwiązania się sprawdziły.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Rzeszowscy urzędnicy zadeklarowali, że gdy tylko zostanie wybrana firma odpowiedzialna za stworzenie strefy płatnego parkowania, zaproszą rowerzystów do wspólnych rozmów, by zdecydować, które rozwiązania są możliwe do wprowadzenia u nas. Najwcześniej takie spotkanie odbędzie się w połowie maja.

Niezależnie od wyników tych negocjacji sprawdziliśmy, jak pomysły zaproponowane przez stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl zostały przyjęte w innych miastach w Polsce.

Jako wzorcowe miasto, które godzi interesy kierowców (zwiększanie miejsc postojowych w strefie) oraz rowerzystów i pieszych (uspokojenie ruchu - prędkość do 30 km/godz.), wymienia się Kraków.

- Warszawa pod tym względem dopiero raczkuje. Mamy m.in. strefy uspokojonego ruchu, ale głównie poza centrum. Lada dzień zmienione zostaną rozporządzenia regulujące oznakowanie ulic. Prawo dopuści stosowanie tzw. kontraruchu, czyli ruchu rowerów "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych bez wyznaczania dla nich osobnego pasa. Jeszcze w tym roku kontraruch pojawi się na kilkudziesięciu ulicach w całym mieście. Z takiego rozwiązania powinni się cieszyć także kierowcy - rower jadący w kontraruchu jest lepiej widoczny niż jadący "z prądem". Poza tym, jeśli nie malujemy kontrapasa, jezdnia może być węższa i nie trzeba ograniczać liczby miejsc parkingowych, co było często powodem sprzeciwu wobec wprowadzania takich rozwiązań - mówi Mikołaj Pieńkos z biura pełnomocnika m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. Poleca przyjrzeć się krakowskim rozwiązaniom, bo tam np. są stawiane stojaki w obrębie skrzyżowań, a w śródmieściu obowiązuje ruch do 30 km/godz.

W Krakowie się dało

Ma rację. Tylko w zeszłym roku w obrębie jezdni stanęło ok. 80 stojaków rowerowych, np. tuż przed przejściami dla pieszych i na skrzyżowaniach. - To rozwiązanie nam się doskonale sprawdziło, bo każdy w nim wygrywa. Rowerzyści zyskali dodatkowe miejsca parkingowe, bo widzimy, że te stojaki ciągle są zajęte. Kierowcy też nie są stratni, bo w ten sposób skutecznie unikają mandatów za parkowanie w niedozwolonym miejscu. Piesi natomiast są bezpieczni. W tym roku zamierzamy w jeszcze kilku takich miejscach postawić stojaki - opowiada Marcin Wójcik, oficer rowerowy w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

W przypadku kontrapasów rowerowych i kontraruchu sprawa jest trochę bardziej złożona. - Nie zawsze ulica jest na tyle szeroka, by można tam wymalować kontrapas rowerowy bez konieczności likwidacji miejsc postojowych dla samochodów. Wszystko wychodzi w praniu. Mieliśmy takie ulice w Krakowie, gdzie przed wprowadzeniem strefy płatnego parkowania auta wręcz stały na sobie, a teraz może tam parkują 2-3 pojazdy. Opłata postojowa to bardzo skuteczny zniechęcacz. Większość kierowców dojeżdżało do pracy, auta stały tam przez osiem godzin. Przestało im się to kalkulować, bo mamy u nas maksymalną stawkę za godzinę - 3,5 zł - podkreśla Wójcik.

Strefa w Krakowie jeszcze się powiększy i obejmie kolejne 1-1,2 tys. miejsc parkingowych. Przychody ze strefy płatnego parkowania w 2014 r. ZIKiT oszacował na 45 mln zł, a na jej utrzymanie wydał ok. 17 mln zł.

Zdaniem Wójcika, projektując strefę, nie należy za wszelką cenę myśleć o tym, żeby było jak najwięcej miejsc dla aut. Warto promować także ruch pieszy i rowerowy w obrębie strefy. Może się zdarzyć, że po jej wprowadzeniu przy niektórych ulicach auta w ogóle nie będą parkować. - A parkomaty będą tam stały, choć spokojnie można by tam było wprowadzić kontrapasy dla rowerów lub postawić stojaki - zwraca uwagę krakowski oficer rowerowy.

W Gdańsku ruch się upłynnił

Gdańsk z kolei przoduje w procentach ulic miast objętych strefą uspokojonego ruchu.

- To 46 proc. długości sieci drogowej miasta. To wszystkie ulice dojazdowe i lokalne, a także niektóre zbiorcze. Aczkolwiek są wyjątki, bo fragment alei Hallera, czyli jednej z głównych ulic w Gdańsku, również jest objęty strefą. W ubiegłym roku ją rozszerzono i obecnie odcinek z ograniczeniem do 30 km/godz. wynosi 300 m. Docelowo strefa uspokojonego ruchu będzie obejmowała około 70 proc. miasta - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.

Aby jeszcze upłynnić ruch, w Gdańsku stosuje się skrzyżowania równorzędne (bez pierwszeństwa przejazdu), buduje się azyle przy przejściach (wyniesione wysepki rozdzielające przeciwne kierunki ruchu), minironda (o średnicy wyspy środkowej od 3 do 5 m), progi poduszkowe (zamontowane przed przejściem z każdej strony). - Wcześniej były tam zwykłe skrzyżowania. Kierowcy mieli często problem z pierwszeństwem. Odkąd wprowadziliśmy powyższe rozwiązania, ruch zdecydowanie się upłynnił, poprawiło się bezpieczeństwo na drogach - kończy Kitliński.

Ile za parkowanie?

Strefa płatnego parkowania w Rzeszowie ma się dzielić na dwie podstrefy. Pierwsza ograniczona będzie od północy torami kolejowymi, od wschodu ulicami: Łączną, Batorego, Głowackiego, Targową i Szopena, od południa al. Lubomirskich i Zamkową, od zachodu al. Lisa-Kuli, Cieplińskiego i ks. Jałowego. Drugą podstrefę od wschodu wyznaczy Wisłok, od południa Trasa Zamkowa do ul. Dąbrowskiego, ul. Dąbrowskiego - odcinek od Trasy Zamkowej do ul. Chrzanowskiej, ul. Chrzanowska - odcinek od Dąbrowskiego do Langiewcza, od zachodu ul. Langiewicza i tory kolejowe, od północy tory kolejowe.

Przy wjeździe do strefy zamontowanych ma zostać 12 tablic, które będą informowały m.in. o konieczności płacenia za parkowanie oraz o wolnych miejscach postojowych w okolicy. Parkowanie ma być płatne w dni robocze w godz. od 9 do 17, a pozostawienie na pierwszą godzinę w pierwszej podstrefie samochodu będzie wynosiło 2,5 zł (w drugiej podstrefie 2 zł).

W strefie objętej płatnym parkowaniem ma być ok. 2,5 tys. miejsc postojowych. Zamontowanych ma zostać ok. 130 parkomatów.

Prace przy budowie strefy powinny się rozpocząć 15 maja, a zakończyć do 30 listopada br.

Cały tekst: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3496 ... z3WsnrUBQo



Obrazek


 
 Góra
13 kwi 2015, o 20:01 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Jeszcze Nowiny:

Cytuj:
Pomysły rowerzystów: ograniczenie prędkości do 30 km/h w ścisłym centrum Rzeszowa

Ograniczenie prędkości do 30 km/h to jeden z pomysłów rowerzystów ze stowarzyszenia rowery.rzeszow.pl. Swoje zdanie na temat zmian w Śródmieściu po ustanowieniu płatnej strefy parkowania przedstawili miejskim urzędnikom.

Stowarzyszenie rowery.rzeszow.pl wysłało do Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów pismo z ich propozycjami zmian w strefie płatnego parkowania. Ta ma pojawić się w Rzeszowie w listopadzie lub grudniu tego roku.

- Płatna strefa ma zwiększyć rotację samochodów i ułatwić znalezienia miejsca tym, którzy przyjeżdżają do centrum tylko na chwilę. Oznacza to, że tysiące pracujących tu ludzi będzie musiało znaleźć inny sposób na dotarcie do pracy - wyjaśnia Korneliusz Marchewka ze stowarzyszenia rowery.rzeszow.pl. - Taką alternatywą jest właśnie rower, dlatego w płatnej strefie muszą pojawić się rozwiązania, które poprawią bezpieczeństwo i wygodę rowerzystów - dodaje.
Rowerem pod prąd

Pierwszym z nich mają być stojaki i słupki rowerowe, które pojawiłyby się przed przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami. Spełniają podwójną rolę, bo nie tylko pozwalają przypiąć rower, ale i uniemożliwiają samochodom parkowanie w miejscach niedozwolonych, nie ograniczając przy tym widoczności. Kolejna sprawa to wprowadzenie w Śródmieściu tzw. kontra ruchu, czyli możliwości jazdy rowerem w obie strony na ulicach, gdzie samochody obowiązuje ruch jednokierunkowy.

- Otwarcie tych ulic dla dwukierunkowego ruchu rowerów skraca odległości do pokonania i pozwala tak ułożyć trasy przejazdu, żeby uniknąć ruchliwych skrzyżowań i niebezpiecznych manewrów, głównie skrętu w lewo - tłumaczy Kornel Marchewka.

Wreszcie, ponieważ w Śródmieściu nie ma miejsca na wydzielenie ścieżek rowerowych, rowerzyści chcą ograniczenia prędkości na uliczkach wewnątrz tzw. I obwodnicy, czyli Piłsudskiego, Targowej, Szopena, Kilara, pl. Śreniawitów Lisa-Kuli i Cieplińskiego (bez tych ulic) po to, by mogli bezpiecznie się po nich poruszać. Samochody na takich ulicach jak np. Sobieskiego i Słowackiego miałyby jechać z prędkością 30 km/h. Rowerzyści twierdzą, że wbrew pozorom płynność ruchu zostanie poprawiona, gdyż zostaną zachowane mniejsze odstępy między pojazdami. Dyrektor MATiP przyznaje, że pomysły są ciekawe, ale wymagają szczegółowego omówienia.

- Słupki i stojaki są realne do wprowadzenia, kontra ruch też, ale na ten temat musiałaby się jeszcze wypowiedzieć policja. Trzeba byłoby też ustalić na jakich ulicach miałby obowiązywać - mówi Jerzy Tabin, dyrektor MATiP. - Podobnie z ograniczeniem prędkości, bo z pisma nie wynika jednoznacznie czy rowerzyści chcieliby takiej zmiany na wszystkich ulicach w Śródmieściu czy na wybranych - dodaje.

Jego zdaniem ograniczenie prędkości na wszystkich ulicach jest nierealne i niepotrzebne, bo grozi paraliżem ruchu.

- W połowie maja, kiedy będziemy na etapie podpisania umowy i projektowania strefy zaproszę rowerzystów na rozmowy - zapewnia dyrektor Tabin. - Pamiętajmy, że rozwiązania w płatnej strefie parkowania muszą służyć wszystkim, również kierowcom i pieszym. Dlatego trzeba będzie znaleźć kompromis - dodaje.

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150409710


PS. Następnym krokiem będzie pismo do Rad Osiedli w Śródmieściu (Płn., Płd. i Pułaskiego), ale to dopiero jak dostanę raport o uspokojeniu ruchu z tamtego roku.
PS2. Teraz dotarło do mnie jaki ze mnie cep. Tempo 30 jest wpisane w rekomendacjach w raporcie z badań ruchu rowerowego. W raporcie, który sam pisałem :wstyd:




 
 Góra
10 wrz 2015, o 15:56 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
10.09.2015 supernowosci24.pl napisał(a):
W grudniu zapłacimy za postój w centrum Rzeszowa

RZESZÓW. Kontrowersyjna strefa płatnego parkowania i fundamenty pod parkomaty zajmujące sporą część wąskich chodników.



Obrazek

Przebieg granic I i II podstrefy strefy płatnego parkowania w Rzeszowie.

Podział miasta na dwie podstrefy został już zatwierdzony. Niewyjaśniona pozostaje kwestia opłat za postój w jednym miejscu. Mieszkańców miasta w dalszym ciągu bulwersują fundamenty pod parkomaty, które postawiono na wąskich chodnikach.
Strefa płatnego parkowania została zniesiona w 2002 r. z powodu częstych skarg kierowców. Prezydent Rzeszowa jeszcze przed wyborami nie krył się z zamiarem przywrócenia strefy płatnego parkowania w centrum miasta. Według Tadeusza Ferenca, takie rozwiązanie ma zwiększyć rotację samochodów, zachęcając do podróżowania komunikacją miejską oraz zwiększenie dostępności miejsc parkingowych.

Dwie podstrefy
Płatna strefa zostanie podzielona na dwie podstrefy. Podstrefa I obejmie tereny dworców PKP i PKS, centra handlowe, Urząd Marszałkowski i Wojewódzki, sąd, kampus Uniwersytetu Rzeszowskiego. Obszar podstrefy I obejmuje teren, na którym znajduje się ok. 1650 miejskich miejsc parkingowych. Podstrefa II ma uzupełniać pierwszą. W tym obszarze znajduje się m.in. ZUS i hala targowa, ale również basen ROSiR. Obszar II podstrefy posiada ok. 750 miejskich miejsc parkingowych...

Żródło: http://supernowosci24.pl/w-grudniu-zapl ... -rzeszowa/


Moim zdaniem na każdej ulicy co najmniej jedno miejsce parkingowe powinno być wydzielone dla rowerów z bezpiecznymi U-kształtnymi stojakami aby zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji alternatywnej jaką są rowery.


Obrazek


Strefa wchodzi niebawem i jako stowarzyszenie powinniśmy w tej kwestii wyrazić swoją opinię i z całą stanowczością zażądać budowę stojaków rowerowych na ulicach naszego miasta. Może RzMK pojedzie po miejsca parkingowe dla rowerów w mającej powstać strefie :?: :?: :?:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
10 wrz 2015, o 17:27 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
konkrety, konkrety! Napisz opinię, żądanie i podeślij. Zarząd zaopiniuje i przekaże komu trzeba.




 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|