Forum rzeszowskich rowerzystów
http://forum.rowery.rzeszow.pl/

Strefa płatnego parkowania
http://forum.rowery.rzeszow.pl/viewtopic.php?f=30&t=2040
Strona 4

Autor:  korni [ 18 lis 2015, o 14:42 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

MarcinSz napisał(a):
Korni, ale wtedy delikwent zajmuje swój teren, albo teren tego komu zapłacił, a nie przestrzeń publiczną. Ze swoimi pieniędzmi niech robi co chce, nic nam do tego.

Ja tylko stwierdziłem fakt. Też do końca się nie zgodzę, bo z drugiej strony takie narzędzia jak planowanie przestrzenne, a w tym przypadku normatyw parkingowy (na zachodzie co raz częściej oznaczający maksymalną liczbę miejsc postojowych, a nie minimalną) ktoś kiedyś wymyślił i do czegoś służą.

Autor:  BaracudaV [ 19 lis 2015, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

RzeNews | 17-11-2015 napisał(a):
Tańszy abonament za płatne parkowanie. Stawki przyjęte.


Nie 250 zł a 200 zł za miesięczny abonament, nie 20 zł a z 10 zł za drugi samochód – to zmiany w regulaminie płatnego parkowania w Rzeszowie. Radni zaakceptowali ostateczne stawki.

Zaakceptowanie stawek przez Radę Miasta Rzeszowa było przedmiotem wtorkowej sesji radnych. Kierowcy za płatne parkowanie będą płacić od początku przyszłego roku od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 do 17:00.
Drugie auto za 10 zł
Przygotowany regulamin zakładał, że w pierwszej podstrefie (niebieskiej) za pierwszą godzinę będą płacić 2 zł, za drugą 2,4 zł, za trzecią 2,8 zł, za czwartą 2 zł. W drugiej podstrefie (pomarańczowej) będzie jednakowa stawka – 2 zł za każdą godzinę. W przypadku pierwszej podstrefy kierowcy maksymalnie będą mogli korzystać z parkingu przez cztery godziny. Jeżeli ktoś chce przedłużyć ten czas, opłaty będą naliczane od nowa...

Cały tekst: http://rzeszow-news.pl/tanszy-abonament ... -przyjete/


Wierzycie w to że strefy płatnego parkowania wprowadzono bo kierowano się jakimiś innymi powodami niż obowiązek wynikający z unijnego dofinansowania do zakupu autobusów MPK..?? Wierzycie że dziadkowi i innym jemu podobnym zależy na zmniejszeniu ilości parkujacych samochodów w centrum czy "zmuszeniu" kierowców do przesiadki z własnych aut do zbiorkomu..??

Autor:  ojcie_c [ 19 lis 2015, o 21:01 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

BaracudaV napisał(a):
Wierzycie w to że strefy płatnego parkowania wprowadzono bo kierowano się jakimiś innymi powodami niż obowiązek wynikający z unijnego dofinansowania do zakupu autobusów MPK..?? Wierzycie że dziadkowi i innym jemu podobnym zależy na zmniejszeniu ilości parkujacych samochodów w centrum czy "zmuszeniu" kierowców do przesiadki z własnych aut do zbiorkomu..??


Oczywiście, że gdyby nie było obowiązku wprowadzenia płatnej strefy w ramach programu nie-transportowego, to sołtys z mleczarzem nie wprowadzaliby jej.

Autor:  Jarko [ 27 lis 2015, o 23:50 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Zwiększenie stref ruchu dla pieszych, zmniejszenie liczb miejsc postojowych w Śródmieściu, budowa parkingów wielopoziomowych, obniżka cen miesięcznych biletów MPK – to według radnych PiS rozwiązania, które powinny iść w parze z wprowadzeniem w Rzeszowie płatnej strefy parkowania.

DSC_1751
Zdjęcie: Ewa Szyfner / Rzeszów News

DSC_1751
DSC_1746
DSC_1738
DSC_1752

W piątek dwóch radnych PiS – Robert Kultys i Marcin Fijołek – zwołało konferencję, która jest pokłosiem naszej czwartkowej publikacji na temat płatnej strefy parkowania i planowanych kolejnych zmian w jej regulaminie. Krytycznie oceniliśmy pomysły ratusza, by po raz kolejny obniżyć niektóre stawki w strefie płatnego parkowania.

– Rzeszów News bardzo słusznie zadaje pytania, ku czemu zmierza ta płatna strefa i jaki efekt ma ona wywołać. Obserwując dotychczas zaproponowane zasady funkcjonowania strefy, a także zmiany, które mają być wprowadzone na najbliższej sesji [1 grudnia – red.], mamy prawo przypuszczać, że władze miasta nie do końca są zdecydowane, jakie efekty chcą osiągnąć.

– Czy to ma być ograniczenie ilości samochodów przyjeżdżających do Śródmieścia, a tym samym zwiększenie liczby pasażerów w komunikacji publicznej? Czy może stworzenie strefy parkingowej tak nisko uciążliwej, żeby niewiele się zmieniło w ilości samochodów w Starym Mieście – mówił Robert Kultys.

– Mamy wątpliwości, czy działania miasta będą służyły zwiększeniu odsetka mieszkańców, którzy przesiedliby się z samochodów do autobusów miejskiej komunikacji – dodawał Marcin Fijołek.

Śródmieście stało się parkingowskiem

Zdaniem rzeszowskich radnych PiS, propozycje miasta są „nieprecyzyjne” i „sprzeczne”. Wątpliwości budzą zapowiedzi władz Rzeszowa dotyczące zwiększanie rotacyjności samochodów po wprowadzeniu płatnej strefy.

– Miasto nic nie mówi, żeby zmniejszyć liczbę miejsc postojowych w Śródmieściu. Jeżeli ta liczba będzie ta sama, a rotacyjność samochodów większa, to matematyka mówi, że jest bardzo prawdopodobne, że samochodów w ciągu dnia będzie przybywało, będzie ich więcej niż do tej pory – uważa Robert Kultys.

Radni PiS uważają, że miasto nie zaproponowało żadnych przyjaznych rozwiązań dla mieszkańców, którzy do Śródmieścia muszą dostawać się samochodami – np. przedsiębiorcy, adwokaci, inżynierowie, czy właściciele sklepów.

– Nie wszystkich da się zmusić do tego, żeby wsiedli do autobusów. Ci ludzie, aby wykonywać swój zawód, muszą przyjeżdżać autami. Proponuje im się abonament w wysokości 200 zł. Dochodzą do mnie głosy, że ci ludzie poważnie rozważają wyprowadzenie się ze Śródmieścia do innych dzielnic – mówił radny Kultys.

Wątpliwość radnych PiS budzi także to, że miasto w ogóle nie pomyślało o ruchu pieszych w kontekście wprowadzenia płatnej strefy, która ma obowiązywać od początku przyszłego roku.

– Ruch pieszych i ruch samochodowy w Śródmieściu to dwie rzeczy, które powinny funkcjonować w symbiozie. Dlaczego jednocześnie nie polepszono ruchu pieszego? Śródmieście stało wielkim parkingowiskiem. Samochody konkurują z ogródkami gastronomicznymi. Trzeba zrobić coś, żeby we właściwy sposób zbudować wizerunek Śródmieścia – uważają radni PiS.

Więcej przestrzeni dla pieszych

Robert Kultys i Marcin Fijołek twierdzą, że proponowane przez ratusz rozwiązania towarzyszące wdrożeniu płatnej strefy nie polepszą ruchu pieszego. Dlatego radni PiS proponują kilka rozwiązań, które ich zdaniem sprawią, że w połączeniu z płatną strefą przyczynią się do uwolnienia centrum miasta od samochodów.

Radni PiS chcą, żeby miasto powiększyło strefy ruchów dla pieszych w okolicy deptaków, m.in. ul. Jagiellońskiej, która bezpośrednio przylega do ul. 3 Maja. Kultys i Fijołek proponują utworzenie strefy dla pieszych od Jagiellońskiej do ul. Zygmuntowskiej.

– Natężenie ruchu samochodowego na Jagiellońskiej jest zbyt duże, jak na możliwości przepustowości tej ulicy – uważa Robert Kultys.

Zastrzega, że nie chodzi o to, aby odcinek od Jagiellońskiej do Zygmuntowskiej całkowicie zamykać dla samochodów, ale przynajmniej ograniczyć tam liczbę miejsc parkingowych. Według Kultysa takie rozwiązanie mogłoby się przyczynić do tego, że ten fragment ulicy byłby bardziej atrakcyjny dla celów komercyjnych.

Zdaniem polityków PiS od samochodów należałoby także „uwolnić” plac Farny. – On powinien być wizytówką Starego Miasta, powinien być placem pieszych, a nie samochodowym tak, jak to jest obecnie. Należałoby także przedłużyć strefę ruchu dla pieszych z drugiej strony Rynku – w kierunku ulicy Mickiewicza i Joselewicza – proponuje Robert Kultys.

PiS postuluje także zmniejszenie liczby miejsc parkingowych na ulicach: Gałęzowskiej, Kopernika i al. Pod Kasztanami. Radni uważają, że dzięki temu polepszy to wizerunek Starego Miasta, a jednocześnie ograniczyłoby ruch samochodowy w tej części miasta.

Budować wielopoziomowe parkingi

Kolejna propozycja radnych PiS to budowa kilku wielopoziomowych parkingów przy ulicach wokół Śródmieścia. Robert Kultys i Marcin Fijołek uważają, że takie parkingi powinny powstać blisko ulic obwodowych: Lisa Kuli, Cieplińskiego, Piłsudskiego i Szopena. – Żeby ludzie zostawiali auta jak najbliższej tych ulic – uważa Kultys.

Obecnie są tylko trzy takie parkingi: przy urzędzie wojewódzkim pod ogrodami bernardyńskimi, przy Filharmonii Podkarpackiej i hali Podpromie. Zdaniem radnych PiS, budowa nowych parkingów dałaby około 300 miejsc parkingowych, z których mogliby korzystać ci, którzy do Śródmieścia muszą na co dzień dojeżdżać autami. PiS ma już dokładne propozycje lokalizacji takich parkingów.

– Na placu Balcerowicza można wybudować halę targową. Handlowcy byliby na parterze, a nad halą można byłoby wybudować 2-3 kondygnacje dla parkingów. Druga propozycja budowy parkingu przy dawnej„Jutrzence”. Trzecie rozwiązanie – parking przy III LO naprzeciwko szpitala [przy ul. Szopena – red.] – mówił Robert Kultys.

Jego zdaniem warto też rozważyć budowę parkingu przy ul. Zygmuntowskiej naprzeciwko kina Zorza. To tereny, które są własnością prywatną, ale według radnych PiS miasto powinno rozpocząć rozmowy na temat z właścicielami tych gruntów. Kultys uważa, że warto też rozważyć budowę parkingu pod placem targowym na ul. 8 Marca.

Obniżyć ceny biletów miesięcznych

Ale politycy PiS uważają, że te propozycje muszą iść także w parze z przyjazną ofertą miejskiej komunikacji.

– Z jednej strony słyszymy o płatnej strefie, a z drugiej strony są zapowiedzi podniesienia cen biletów jednoprzejazdowych [z 2,8 do 3 zł – red.]. To działanie niezrozumiałe. Nie ma konsekwencji w zachęcaniu mieszkańców, by coraz częściej korzystali z komunikacji miejskiej, a tym samym nie wjeżdżali autami do centrum miasta – uważa Marcin Fijołek.

Radni PiS proponują obniżenie cen biletów miesięcznych. Powołują się na przykłady innych miast, które taką politykę stosują. W Rzeszowie bilet miesięczny kosztuje 98 zł, a w przykładowym Krakowie 94 zł, Białymstoku – 80 zł, a w Białej Podlaskiej – 60 zł. Na obniżki cen biletów miesięcznych zdecydował się również Olsztyn, w tym kierunku poszły też mniejsze miasta – Leszno, Konin, Płock.

– To sprawia, że komunikacja publiczna staje się atrakcyjna – uważa Fijołek.

Radni PiS twierdzą, że takie ruchy miasta, jak nowe autobusy, czy ogrzewane przystanki to za mało, żeby mieszkańców zachęcić do tego, by przesiedli się z aut do miejskiej komunikacji.

– Miasto powinno zaproponować obniżenie cen biletów okresowych – powiedział Fijołek. – Wprowadzając płatną strefę, a jednocześnie podwyższając ceny biletów miasto nic w zamian nie zaproponowało – dodał.

[email protected]


Mam teraz pytanie do JasioP, który współpracował z Kultysem w tamtym roku i były konferencje prasowe itp. itd.
Dlaczego Radny Kultys zapomniał sobie o rowerach w kontekście SPP?

Autor:  BaracudaV [ 29 lis 2015, o 13:50 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Nie w temacie ale o tym samym. Jak miasto "zachęca" do nie korzystania z samochodów. Komentarze bezcenne...

supernowosci24.pl napisał(a):
Bilety komunikacji miejskiej będą droższe

Na najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się we wtorek, 1 grudnia, radni omówią projekt uchwały dotyczący podwyżek cen biletów jedno- i czteroprzejazdowych. Jeżeli projekt ten zostanie przez nich zaakceptowany, podwyżki cen zaczną obowiązywać prawdopodobnie od stycznia 2016 roku.
Po wprowadzonych zmianach pasażerowie za bilet 1-przejazdowy normalny zapłacą 3 zł, za ustawowy (tzw. studencki) 1,50 zł, a samorządowy 1,80 zł, natomiast za bilet 4-przejazdowy normalny podróżujący komunikacja miejską zobowiązani będą zapłacić 11,20 zł, ustawowy 5,60 zł oraz samorządowy 6,80 zł.
Pozostałe ceny biletów typu: 60-minutowe, 24-godzinny o niekontrolowanej liczbie przejazdów, bilet imienny 5-dniowy oraz okresowy, pozostaną bez zmian.
Konieczność zmian cen biletów, według urzędników, wynika ze znacznego wzrostu kosztów utrzymania komunikacji miejskiej.
af

Źródło: http://supernowosci24.pl/bilety-komunik ... a-drozsze/

Autor:  heros333 [ 29 lis 2015, o 22:13 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

to kwestia czasu że komunikacja miejska będzie nieopłacalna dlatego trzeba inwestować w infrastrukturę rowerową

Autor:  BaracudaV [ 1 gru 2015, o 14:17 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

RzeNews | 01-12-2015, 11:57 napisał(a):

Nowe stawki za płatne parkowanie, wzrost cen za bilety MPK

Rada Miasta Rzeszowa zgodziła się na podwyższenie cen jednorazowych biletów MPK. Zmienią się również stawki za płatne parkowanie.

Uchwały w obu sprawach zostały przegłosowane podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Rzeszowa. Przeciwko podwyżce biletów (z 2,8 zł na 3 zł) byli radni PiS.

– Moment jest wyjątkowo niefortunny – mówił Robert Kultys, radny PiS. Nawiązywał do tego, że od przyszłego roku w Rzeszowie zostanie wprowadzona strefa płatnego parkowania, która ma spowodować, że mieszkańcy Rzeszowa częściej będą korzystać z miejskiej komunikacji.

– Ta podwyżka dotyczy tylko pasażerów okazyjnych – odpowiadał Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa

Za podwyższeniem jednorazowych cen biletów było 15 radnych, 9 przeciw, jeden się wstrzymał.

Radni zgodzili się również na zmiany w regulaminie dotyczącym strefy płatnego parkowania. Godzina za parkowanie w drugiej podstrefie (pomarańczowej) została zmniejszona z 2 zł do 1,5 zł. Tańszy będzie także miesięczny abonament – z 200 zł do 120 zł.

Stawki godzinowe i abonament (200 zł) w pierwszej podstrefie (niebieskiej) zostały utrzymane. Za pierwszą godzinę kierowcy będą płacić 2 zł, za drugą 2,4 zł, za trzecią 2,8 zł, za czwartą 2 zł. Każda kolejna również 2 zł, co oznacza, że po czwartej godzinie nie będzie ponownego naliczania, jak to było pierwotnie planowane.

Mieszkańcy, którzy mieszkają w obrębie strefy, za jedno auto w gospodarstwie domowym zapłacą miesięczny abonament w wysokości 10 zł, za drugi samochód kolejne 10 zł, a za trzeci i następny 100 zł...

Źródło: http://rzeszow-news.pl/nowe-stawki-za-p ... ilety-mpk/


Nie ogarniam tej kuwety :zalamany: Brawo panowie radni, brawo panie prezydencie :wsciekly:

Autor:  Frodo907 [ 9 gru 2015, o 11:54 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Na szybko zrobiłem taką mapkę z obecnymi parkingami (na czerwono) i moimi propozycjami lokalizacji nowych (na żółto)
Jeśli macie uwagi, zastrzeżenia, inne propozycje, piszcie.
Nie ma na niej wszystkich parkingów. Piszcie o pominiętych, jeśli ktoś ma info o pojemności tych parkingów to tez informujcie, będę dodawał takie dane.
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=pl&authuser=0&mid=zjQcsgtqoQe0.kjrJabhyxOts
Będę mapę zmieniał i aktualizował.

Autor:  Jarko [ 9 gru 2015, o 18:45 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Frodo w jakim celu zrobiłeś tą mapkę?

brakuje płatnych
- Ogrody Bernardyńskie
- pod Pasaż Rzeszów na Słowackiego
- parking płatny przy ul. Zygmuntowskiej

Autor:  Frodo907 [ 9 gru 2015, o 19:41 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Trochę dla zabawy, jak można było zaplanować SPP w odpowiedniej kolejności. Proponowane parkingi przy przystankach kolejowych bądź MPK, maja służyć za miejsca P&R

Autor:  zuki [ 10 gru 2015, o 19:01 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Parking przy Sobieskiego, ten przy Elektromontażu to nie jest czasem w rękach właścicieli budynków przylegających do niego?

Autor:  BaracudaV [ 10 sty 2016, o 15:05 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Cytuj:
- Na tym etapie rozwoju miasta strefę trzeba było wprowadzić, zgodnie z oczekiwaniami rzeszowian - tłumaczy prezydent Tadeusz Ferenc. - W tej chwili w centrum jest bardzo dużo wolnych miejsc i każdy, kto tu przyjedzie załatwić swoje sprawy, może bez problemu zaparkować auto. A podczas spotkań z mieszkańcami problem braku wolnych miejsc postojowych w Śródmieściu przewijał się bardzo często. Cieszę się, że wreszcie wykorzystane są także parkingi w rejonie mostu Zamkowego i hali sportowej na Podpromiu.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/reportaze/art/92 ... ,id,t.html

Jaki wspaniałomyślny jest naczelny wizjoner stolicy imitacji, spalinowy Tadeusz. Wysłuchał mieszkańców i zgodnie z ich oczekiwaniami wprowadził strefę płatnego parkowania. Brawo.
Fałsz, obłuda i cynizm rodem z PRL'u. :zalamany:
Przypomnę że SPP musiała powstać aby miasto otrzymało dotację na RIST (Rzeszowską Imitacje Systemu Transportowego) oraz na mało ekonomiczne autobusy.


Cytuj:
...Na szczęście czasy przekonywania szefa miasta o konieczności wprowadzenia strefy mamy już za sobą. Wpływ na jej powstanie miały, jak mówi Ferenc, sygnały od mieszkańców, którzy domagali się uporządkowania sprawy parkowania aut w śródmieściu oraz duże pieniądze unijne. Za te pieniądze kupiliśmy m.in. autobusy, przebudowaliśmy drogi. Wszystko po to, by mieszkańcy częściej zaczęli jeździć autobusami. Unia sprawdzi, czy rzeczywiście nastąpiła poprawa frekwencji w autobusach. Jeśli nie, możemy liczyć się z koniecznością zwracania milionów euro. Stąd też właśnie strefa - część tych, którzy nie będą chcieli płacić za parkowanie, ma zacząć jeździć autobusami. I pewnie tak się stanie...

Cały tekst: http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... ?pelna=tak

Jakie jeszcze środki przymusu Tadzik wprowadzi aby zmusić mieszkańców do korzystania z MPK..? Wydaje mi się że dzięki tej polityce despoty z magistratu, w centum miasta, nie powstają miejsca parkingowe dla rowerów ani żadna nowa infrastruktura. :wsciekly:

Autor:  Frodo907 [ 11 sty 2016, o 09:28 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Normalnie, objawy schizofrenii już chyba widać.
Robimy strefę, troszkę likwidujemy, ciekawe co za chwilę wymyślą.
A kontrola liczby pasażerów w MPK/ZTM zbliża się.
Cytuj:
Strefa płatnego parkowania nam się skurczy. 350 bezpłatnych miejsc w centrum
Artur Gernand
11.01.2016 07:00

PATRYK OGORZAŁEK

Zobacz zdjęcia (5)

Kilka parkingów w ścisłym centrum Rzeszowa, m.in. ten przy ratuszu oraz przy budynku Elektromontażu, znów mają być darmowymi. Dlaczego? - Prezydent uznał, że w centrum miasta potrzebnych jest jednak więcej darmowych miejsc postojowych - mówi Jerzy Tabin, dyrektor Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Strefa płatnego parkowania została wprowadzona zaledwie kilka dni temu. Do stolicy Podkarpacia powróciła po ponad dziesięciu latach przerwy. Już pierwszego dnia w śródmieściu można było zaparkować bez jakiegokolwiek problemu.

Strefa dała śródmieściu oddech [KOMENTUJE ARTUR GERNAND]


Pękający dotąd w szwach parking przy ratuszu świecił pustkami. Bez problemów można było też znaleźć miejsce na innym sporym parkingu przy ul. Słowackiego - przy siedzibie Elektromontażu. Z tym parkingiem związana była jednak pewna zagadkowa sprawa. Przy Słowackiego znajdował się drogowskaz z napisem "parking bezpłatny". Wskazywał właśnie na parking przy Elektromontażu. Został ustawiony przed wprowadzeniem strefy i nie zniknął przed dniem, w którym wprowadzono opłaty za parkowanie. Zwrócił na to uwagę jeden z rzeszowian, który zadzwonił do redakcji "Wyborczej". - Niby ten parking miał być płatny, ale jest strzałka mówiąca, że tak nie jest. Ale nie tylko to jest dziwne. Drogowskaz widziałem bodaj we wtorek rano. Po kilku godzinach, gdy przejeżdżałem ze Słowackiego, już go nie było. A najlepsze jest to, że następnego dnia znów go zobaczyłem. Jakieś czary? Kto i dlaczego wyprawia jakieś cuda z tym znakiem? I czy ten parking jest rzeczywiście płatny? Bo te "strzałkowe" czary-mary pokazują, że chyba jest tam jakiś problem - zastanawiał się rzeszowianin.

O wyjaśnienie poprosiliśmy Jerzego Tabina, szefa MATiP-u, miejskiej jednostki odpowiadającej za wdrożenie i administrowanie płatną strefą. Tabin nie ukrywał, że znak w ubiegłym tygodniu został usunięty, a następnie na jego polecenie powrócił. Ale szczegółów tych decyzji nie chciał zdradzać. - W ratuszu prowadzone są pewne rozmowy dotyczące parkingów. Być może zapadnie dobra decyzja dla mieszkańców - powiedział tajemniczo szef administracji parkingów.

Decyzja rzeczywiście zapadła w piątek po południu. W ścisłym centrum Rzeszowa przybędzie bezpłatnych miejsc postojowych. - Podjąłem decyzję o tym, że niektóre parkingi w centrum będą bezpłatne - powiedział "Wyborczej" Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Te parkingi to wspomniany już przy Elektromontażu, na którym jest 70 miejsc postojowych, sąsiadujący z ratuszem - 40 miejsc, przy Pułaskiego (w sąsiedztwie Rzeszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji) - 90 miejsc, przy Szpitalnej i Wierzynka - 20, Okrzei (pomiędzy budynkiem urzędu miasta a Wojewódzkim Domem Kultury) - 30, Bożniczej - 60, Fredry - 40. Razem daje to 350 miejsc postojowych, za które nie trzeba będzie płacić.

Od kiedy? - Być może już od poniedziałku. Jest to zależne od tego, czy firma, która wykonuje na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg znaki drogowe, zdąży je do tego dnia wykonać i zamontować. Parkingi staną się bezpłatne, gdy pojawi się przy nich odpowiednie oznakowanie - tłumaczy dyrektor Tabin.

Strefa płatnego parkowania powstała w Rzeszowie po to, aby zniechęcić część kierowców do wjazdu do centrum. Przekształceniem 350 płatnych miejsc postojowych w darmowe zachęci się kierowców do wjeżdżania do śródmieścia. - Specjalnie nie naciskałem na stworzenie tej strefy. Wymusił ją projekt unijny. Te dodatkowe bezpłatne miejsca parkingowe są potrzebne. Będzie ich i tak o wiele mniej niż tych płatnych. Tę decyzję podjąłem z myślą o mieszkańcach, by mieli trochę tych darmowych miejsc. Strefa nie ma przynosić strat, ale nie chcę na ludziach zarabiać - mówi prezydent Ferenc.

Cały tekst: http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... z3wuzcW6JT

Autor:  BaracudaV [ 11 sty 2016, o 19:27 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

Robota się robi.., brawo Tadziu bardzo brawo... :zalamany:

Autor:  korni [ 11 sty 2016, o 19:56 ]
Tytuł:  Re: Strefa płatnego parkowania

A prawda jest taka, że prawie cała strefa płatnego parkowania jest bezpłatna.

Strona 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/