Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Autor Wiadomość
1 kwi 2019, o 16:17 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Sprawa zabrania części DDRiP na ul. Lubelskiej przez parking dla Urzędu Marszałkowskiego zatacza coraz szersze kręgi
Nowiny https://nowiny24.pl/gdzie-miejsce-dla-rowerow-parking-urzedu-marszalkowskiego-w-rzeszowie-pochlonal-czesc-sciezki-rowerowej/ar/14007749#wiadomosci
Cytuj:
Gdzie miejsce dla rowerów? Parking urzędu marszałkowskiego w Rzeszowie pochłonął część ścieżki rowerowej

31.03.2019 08:25
aktualizacja: 31.03.2019 09:15
Nowiny

MP
Budowa gmachu urzędu marszałkowskiego przy ul. Lubelskiej w Rzeszowie powoli się kończy. Obok budynku znalazło się też miejsce na parking. Niestety, ten zabiera przestrzeń drodze dla rowerów.
Sławomir Kowalski / Polska Press

Ścieżki rowerowe przy ul. Lubelskiej w Rzeszowie są jednokierunkowe. Powstanie miejsc parkingowych przy urzędzie marszałkowskim spowodowało likwidację pasa rowerowego.

- Przez zablokowanie tego odcinka nie ma możliwości, żeby zgodnie z prawem jeździć rowerem obok urzędu. Można pojechać przez nowy parking, jeżeli nie będzie szlabanów, wjechać na ruchliwą ulicę lub przeprowadzić rower po chodniku. Wysłaliśmy w tej sprawie pismo do Miejskiego Zarządu Dróg, na razie nie ma odpowiedzi - mówi Daniel Kunysz, prezes stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.

- Uważam, że jak już mamy drogi dla rowerów, likwidowanie ich jest bezzasadne, a tym bardziej pod parking samochodowy

- kontynuuje.
Rowerzyści proponują kilka rozwiązań

Członkowie stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl widzą kilka rozwiązań problemu. Uważają, że aby zachować ciągłość drogi, należałoby zlikwidować część parkingu. Drugim rozwiązaniem mogłoby być wycięcie drzew pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową, w celu poprowadzenia pasa dla rowerów bliżej ulicy. Nie chcą oni jednak likwidować zieleni.

Można by też przerobić istniejącą drogę po drugiej stronie, ale do tego rozwiązania Daniel Kunysz podchodzi sceptycznie.

- Jednokierunkowy ciąg pieszo-rowerowy musi mieć 2,5 metra szerokości plus krajnia po 20 cm z każdej ze stron. Żeby mógł być dwukierunkowy, potrzeba o metr więcej. Poszerzenie tej drogi wiązałoby się z wywłaszczeniami. Poza tym, rowerzysta nadrabiałby sporo trasy, musząc przejeżdżać na drugą stronę ulicy - wyjaśnia.
Dlaczego urząd marszałkowski zabrał kawałek ścieżki rowerowej

Nie wiadomo jeszcze, na którą opcję zdecyduje się Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.

- Przede wszystkim musimy ustalić jak to się stało, że urząd marszałkowski zabrał nam kawałek drogi rowerowej. Nie możemy dopuścić, żeby jej ciągłość była przerwana, więc po zbadaniu wszystkiego, będziemy rozmawiać o tym z marszałkiem

- mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta miasta Rzeszowa.


Gazeta Wyborcza http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,24594458,byla-droga-rowerowa-jest-parking-zabrali-czesc-sciezki-pod.html
Cytuj:
Była droga rowerowa, jest parking. Zabrali część ścieżki pod budowę gmachu urzędu marszałkowskiego
Joanna Pasterczyk
29 marca 2019 | 09:04
2 ZDJĘCIA

PATRYK OGORZAŁEK

6

Rzeszów
,
urząd marszałkowski
Nowo wybudowany gmach dla urzędu marszałkowskiego jest już prawie gotowy. Oprócz okazałego budynku powstały m.in. miejsca parkingowe. I tu tkwi kłopot, bo wybudowano je kosztem drogi rowerowej. Pozostał tylko wąski chodnik. - Na świecie odchodzi się od ruchu samochodowego na rzecz rowerów, a w Rzeszowie powstają takie absurdy - komentują członkowie stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.

Stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl dowiedziało się o problemie od jednego z mieszkańców Rzeszowa. – Zweryfikowaliśmy go z niedowierzaniem. Na ul. Lubelskiej, na wysokości nowo wybudowanego budynku urzędu marszałkowskiego, drastycznie zwężono drogę dla rowerów i pieszych. Wcześniej w tym miejscu była jednokierunkowa droga rowerowa, teraz został sam chodnik. A w miejscu ścieżki powstały miejsca parkingowe przed urzędem – opowiada Daniel Kunysz z Rowery.Rzeszow.pl.
Gmach dla marszałka prawie gotowy

Budowa nowego gmachu urzędu marszałkowskiego rozpoczęła się jesienią 2017 roku. Pierwszy, równie okazały budynek urzędu marszałkowskiego został wybudowany w 2009 roku. Ale kilka departamentów wciąż mieści się w biurach rozrzuconych po całym mieście. Stąd decyzja o budowie drugiego urzędu. Obiekt jest już prawie gotowy, trwają odbiory. Otwarcie jest planowane na czerwiec br. Będzie tu pracować około 300 osób.

2 ZDJĘCIA
PATRYK OGORZAŁEK

A skoro budynek dla tylu pracowników, to i muszą być miejsca parkingowe. Pod ziemią powstał parking dla samochodów służbowych. Oprócz tego wykonano kilka miejsc parkingowych przed budynkiem, tuż przy ul. Lubelskiej. I to właśnie te miejsca zabrały fragment drogi rowerowej. Pozostał tylko chodnik wąski na 1,5 metra.
Chcesz wiedzieć, czym żyje Rzeszów? Zapisz się na nasz codzienny newsletter, a nic Cię nie ominie

Miejsca dla samochodów kosztem rowerów

– Takie zwężenie jest niebezpieczne wobec intensywnego ruchu pieszych i rowerzystów w tym miejscu. Problemem będzie minięcie się nawet wózków dziecięcych – uważa Arkadiusz Turoń, również ze stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.

2 ZDJĘCIA
PATRYK OGORZAŁEK

– Wygląda na to, że droga rowerowa urwie się w pewnym momencie. Gorzej, że to droga jednokierunkowa, więc rowerzysta nie zawróci. Będzie musiał poprowadzić rower przez chodnik i ewentualnie przejść na drugą stronę ulicy, gdzie jest droga rowerowa w przeciwnym kierunku i się wrócić. To bez sensu – mówi Daniel Kunysz. Podaje przykład z osiedla Pobitno. Tam, na al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, przy starym cmentarzu udało się pogodzić parking z drogą dla rowerów. – Tu ktoś, kto projektował ten parking, chyba nie przemyślał tego do końca. To cofanie się – teraz, gdy na świecie robi się wszystko, by minimalizować ruch samochodowy na rzecz rowerowego – uważa Kunysz.

Miasto rozwiąże problem?

W ubiegły piątek Rowery.Rzeszow.pl wysłały pismo w tej sprawie do Miejskiego Zarządu Dróg i urzędu marszałkowskiego. Teraz czekają na odpowiedź. – Chcemy się dowiedzieć, na podstawie jakich przepisów część drogi dla rowerów i pieszych została zamieniona na miejsca parkingowe. I w jaki sposób jest zaplanowane przywrócenie ciągłości tej drogi rowerowej. To ważne, bo w okolicy powstaje dużo mieszkań. Na pewno część petentów zechce dojechać rowerem do nowego urzędu – mówi Arkadiusz Turoń.

Są dwa wyjścia: zrobić dwukierunkową drogę po drugiej stronie ulicy albo wyciąć drzewa oddzielające chodnik od ulicy i przedłużyć ścieżkę. Drzew trochę szkoda, tworzą w tym miejscu ładną alejkę. Które rozwiązanie wybierze Miejski Zarząd Dróg? – Dopiero co zapoznaliśmy się z pismem. Nasi geodeci sprawdzą teraz, którędy wytyczyć drogę rowerową na ul. Lubelskiej w tym miejscu – mówi Andrzej Świder, dyrektor MZD w Rzeszowie.


RESinet http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzeszow/przy-ul-lubelskiej-znikla-czesc-sciezki-rowerowej-czy-doszlo-do-samowoli-budowlanej.html
Cytuj:
Przy ul. Lubelskiej znikła część ścieżki rowerowej. Czy doszło do samowoli budowlanej?

Dodano: 29.03.2019
Przy ul. Lubelskiej znikła część ścieżki rowerowej. Czy doszło do samowoli budowlanej? - Aktualności Rzeszów

fot. rowery.rzeszow.pl
RZESZÓW. Zlikwidowano kawałek ścieżki rowerowej na ul. Lubelskiej na rzecz parkingu przy nowym budynku Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego. Stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl skierowało w tej sprawie pismo do Miejskiego Zarządu Dróg z prośbą o wyjaśnienie sprawy.

Ciekawa sytuacja czeka rowerzystów poruszających się od ronda Jana Pawła II wzdłuż ul Lubelskiej. Po kilkunastu metrach znika ścieżka rowerowa, pojawia się parking nowego budynku Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego.

Samowola budowlana?

„Po obydwu stronach ul. Lubelskiej są jednokierunkowe drogi dla rowerów. Dla nas jest to niezasadne, żeby likwidować ścieżkę rowerową pod budowę parkingu. Nie wiemy czy to jest jakieś nieporozumienie” – wyjaśnia Daniel Kunysz, radny miasta Rzeszowa oraz prezes stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.

Jeżeli rowerzyści chcą postępować zgodnie z prawem, muszą przez ten fragment przeprowadzić rower i następnie po minięciu parkingu kontynuować jazdę.

„Powinniśmy stawiać na drogi rowerowe jako alternatywny transport. Na razie wysłaliśmy pismo do Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie z prośbą o wyjaśnienie” – dodaje radny.

Zgodnie z danymi dostępnymi na Geoportalu Miasta Rzeszowa wynika, że budowa parkingu mogła być tzw. samowolą budowlaną, jednak póki MZD nie ustosunkuje się do pisma stowarzyszenia, nie można niczego jednoznacznie potwierdzić.

W nowym budynku znajdzie się Podkarpackie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych, Podkarpackie Biuro Planowania Przestrzennego oraz Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, którego aktualnie pracownicy swoje obowiązki wykonują w wynajmowanym lokalu przy ul. Targowej 1.

Łącznie przy ul. Lubelskiej będzie pracowało prawie 300 osób. W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego aktualnie pracuje ok. 1100 osób. Z informacji podanych przez biuro prasowe Urzędu Wojewódzkiego wynika, że w związku z powstaniem nowego budynku nie planuje się zwiększenia zatrudnienia.

Pierwsi pracownicy powinni rozpocząć pracę w nowym budynku w I kwartale 2019 r. 26 mln zł jakie pochłonie inwestycja pochodzi wyłącznie z budżetu Województwa Podkarpackiego. Ponadto do nowego obiektu zostaną alokowane niżej wymienione departamenty/biuro Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, które aktualnie zlokalizowane są w budynku przy ulicy Lisa Kuli 13:


Dep. Edukacji, Nauki i Sportu.
Dep. Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego.
Dep. Społeczeństwa Informacyjnego.
Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych



Obrazek


 
 Góra
2 kwi 2019, o 02:37 Nieprzeczytany post

Posty: 77
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Cytuj:
- Przede wszystkim musimy ustalić jak to się stało, że urząd marszałkowski zabrał nam kawałek drogi rowerowej. Nie możemy dopuścić, żeby jej ciągłość była przerwana, więc po zbadaniu wszystkiego, będziemy rozmawiać o tym z marszałkiem

Właścicielem drogi jest samorząd województwa, natomiast zarządcą prezydent miasta. Trzeba ustalić kompetencje. Czy marszałek bez porozumienia z zarządcą drogi mógł zlikwidować fragment drogi? Wg ustawy o drogach publicznych musi porozumieć się z zarządcą:

Cytuj:
Art. 6.
3. Ustalenie przebiegu istniejących dróg wojewódzkich następuje w drodze uchwały sejmiku województwa, po zasięgnięciu opinii zarządów powiatów i zarządów związków metropolitalnych, na obszarze których przebiega droga, a w miastach na prawach powiatu – opinii prezydentów miast.

Art. 16.
1. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia.
2. Szczegółowe warunki budowy lub przebudowy dróg, o których mowa w ust. 1, określa umowa między zarządcą drogi a inwestorem inwestycji niedrogowej.

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 172222.pdf

Zatem są 3 opcje:

1) samowola budowlana - bez uzyskania zgody organu zarządzającego (MZD)
2) za zgodą zarządcy - i takie mam obawy, sądząc po cytatach
3) na mocy innej ustawy - jak się ma prawo własności do ustawy o drogach publicznych?

Wycinka drzew to najgorsza możliwa opcja. Niestety z przytoczonych wyżej cytatów można wywnioskować, że miasto wybierze ten wariant, aby uniknąć konfliktu z marszałkiem i sprawa zostanie zamieciona pod dywan. Nie możemy zgodzić się na łamanie prawa.

Cytuj:
"– Dopiero co zapoznaliśmy się z pismem. Nasi geodeci sprawdzą teraz, którędy wytyczyć drogę rowerową na ul. Lubelskiej w tym miejscu – mówi Andrzej Świder, dyrektor MZD w Rzeszowie."

A może najpierw dowiemy się, na jakiej podstawie prawnej marszałek zajął ścieżkę rowerową, którą zarządza MZD?

Może powinniśmy skorzystać z pomocy prawnika?


 
 Góra
3 kwi 2019, o 14:40 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Faktycznie, miasto zgodziło się na użyczenie części działki na ogólnodostępne miejsca postojowe.
Tylko nie znalazłem informacji ile dokładnie.
Poniżej foto planu placu przed budynkiem od strony ul. Lubelskiej.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć w jakim celu droga manewrowa ma 6 metrów szerokości?
Bo wynika że ma być jednokierunkowa. Autostrada ma 3,5 m, a tu 6? Jakieś przepisy p.poż?
A i zero informacji by jakiś parking rowerowy był zaplanowany. Miejsca parkingowe są, przystanek MPK kilkanaście metrów wcześniej z liniami 8, 13, 18, 23, 25, 26, 28, 31, 33, 37, 41, 51, 53, 55, N3.
Dodatkowo w trójkącie Warszawska/Lubelska będzie intensywna rozbudowa mieszkalna, DDR na Wyzwolenia skomunikuję dwa duże osiedla (Andersa i Baranówka - ponad 20 tyś mieszkańców). Planowana też rozbudowa Maczka, gdzie też powstaną DDR.
I jak tu mwic o polityce rowerowej czy ogólniej transporcie zrównoważonym?

Obrazek


I rzut z góry

Obrazek


Oraz screen z SV z 2017.

Obrazek



Obrazek


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 618 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42





  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|