Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
4 lis 2013, o 11:10 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Cytuj:
To: Justyna Zielińska ([email protected])
Subject: Re: Remont ul. Lubelskiej

Dzień dobry

Dziś dla odmiany krótko, tytułem sprostowania artykułu
http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3496 ... erow_.html:
- nie jestem członkiem Stowarzyszenia
- nie jestem jego oficerem rowerowym, ani faktycznym ani nieoficjalnym i do głowy mi nie przychodzi uzurpowanie sobie takiego stanowiska. Informacja zamieszczona w artykule może rodzić niepotrzebne napięcia w Stowarzyszeniu co absolutnie nie jest moją intencją. Dlatego też proszę o skorygowanie obu informacji w artykule na stronie internetowej.

Marcin Szczygieł


Dzięki że wyłapaliście.


 
 Góra
4 lis 2013, o 11:34 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Jak wszystkim wiadomo powstanie instytucji oficera rowerowego w naszym mieście jest niezbędne wręcz konieczne. Osobiście irytuje mnie tylko i wyłącznie wirtualność, czytaj całkowity brak, tego stanowiska w ramach działalności stowarzyszenia a to że na łamach prasy wypisuje się delikatnie mówiąc teksty nie mające nic wspólnego z prawdą to insza inszość :wstyd:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
4 lis 2013, o 15:09 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Miliony fotek dorzucam i moje tak na szybko z dnia dzisiejszego:

Obrazek

Lubelska/trembeckiego


Obrazek

Obrazek

Znane Wszystkim czerwone wjazdy na posesje


Obrazek

Obrazek

kosze stoją 2 słownie dwa


Obrazek

Obrazek

wymienionych odcinków asfaltu jest około 10m/b


Obrazek


Obrazek

przy stacji paliw MPK


Obrazek

Obrazek


Obrazek

dzisiejsze malowania piktogramów z rowerkiem


Obrazek


Obrazek

Obrazek

na przeciw salonu VW/Audi


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Lubelska/Staroniwska innowacyjne rozwiązanie rewitalizcji granitowych krawężników


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

falistość, falistość, falistość...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiatr i pozostały piasek doskonale obnaża falistość, falistość, falistość...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

falistość, falistość, falistość...
Jadąc klasycznym rowerem miejskim typu damka holenderka rodem z PRL-u ;) drgania osiągają nieznośny poziom :zly:
Ciekaw jestem jaka jest amplituda tejże falistości, trzeba to zmierzyć...

Z cykloterrorystycznym
Pozdrower !!!


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
4 lis 2013, o 21:03 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
byłem dziś sprawdzić jak to wygląda w rzeczywistości . Ogólnie jest ok ale jest też kilka zastrzeżeń

1. kilka nieprawidłowo wykonanych krawężników
    - Zgodnie z prawem budowlanym, krawężnik w ciągu DDR nie powinien być wyższy niż 1 cm
    -Dopuszcza się różnicę poziomu niwelety na wjazdach wynoszącą maksymalnie 1 cm
    tylko przy zastosowaniu krawężników ściętych i tylko w sytuacji, gdy uskok usytuowany jest
    w stosunku do kąta najazdu prostopadle (z możliwością odchylenia o maksymalnie 10º).
    ( ten co jest na zdjęciu ma 7cm wysokości )

    Obrazek


2. nieprawidłowo wykonane dojazdy na posesje
    - Na odcinku wspólnym drogi rowerowej i wjazdu na posesję musi być zastosowana ta sama nawierzchnia co na
    drodze rowerowej przed oraz za wjazdem na posesję

    Obrazek


3. Oznaczenie przystanków autobusowych oraz kosze na śmieci są zbyt blisko lub znajdują się bezpośrednio na ddr
- zagraża to bezpieczeństwu rowerzystów
Załącznik:
Komentarz: zdjęcie
DSCF8936.JPG
DSCF8936.JPG [ 131.08 KiB | Przeglądane 11689 razy ]


4. Poprzeczne nierówności asfaltu.
- niestety sposób kładzenia asfaltu pozostawia wiele do życzenia da się tym jechać ale wibracje spowodowane nierównościami są odczuwalne




Załącznik:
Komentarz: nierówność podłużna
ocena równości (łata).doc [553 KiB]
Pobrane 128 razy


Załącznik:
Komentarz: nawet youtube wykrył że coś nie tak z tym asfaltem :)
Bez nazwy-1.jpg
Bez nazwy-1.jpg [ 142.49 KiB | Przeglądane 11689 razy ]




Po za tym reszta ok.


Załączniki:
Komentarz: Standardy techniczne systemu rowerowego
pds_standardy.pdf [293.4 KiB]
Pobrane 181 razy


 
 Góra
4 lis 2013, o 23:36 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
heros333 Ad.2 Podaj proszę podstawę prawną.


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
5 lis 2013, o 00:09 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
znalazłem to tu: Standardy techniczne systemu rowerowego download/file.php?id=328




 
 Góra
5 lis 2013, o 09:51 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: Accent Tormenta (czarny)
@heros: to nie jest obowiązujący akt prawny.

Trzeba poszukać w odpowiednich rozporządzeniach ministerialnych, o tym 1 cm krawęznikach gdzieś widziałem rozporządzeniu ("warunki techniczne ...." - nei pamięta dokładnie nazwy), z tym, że o ile pamiętam jest to opisane w formie zaleceń, a nie obowiązujących norm, niestety.




 
 Góra
5 lis 2013, o 17:04 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: Accent Tormenta (czarny)
Tutaj stosowny przepis:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 2 marca 1999 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
(Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)


Rozdział 9

Ścieżki rowerowe

§ 46.
1.Usytuowanie ścieżki rowerowej względem jezdni powinno zapewnić bezpieczeństwo ruchu.
2.Odległość ścieżki rowerowej od krawędzi jezdni oraz jej usytuowanie powinny odpowiadać wymaganiom określonym w § 43 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.Przy przebudowie lub remoncie drogi klasy G i dróg niższych klas dopuszcza się wyznaczenie przy prawej krawędzi jezdni pasa dla rowerów o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m. Pas dla rowerów powinien być oddzielony od sąsiedniego pasa ruchu znakami poziomymi.

§ 47.
1.Szerokość ścieżki rowerowej powinna wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m - gdy jest ona jednokierunkowa,
2) 2,0 m - gdy jest ona dwukierunkowa,
3) 2,5 m - gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.
2.Szerokość ścieżki rowerowej należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona inne funkcje.

§ 48.
1.Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej nie powinno przekraczać 5%. W wyjątkowych wypadkach dopuszcza się większe pochylenia, lecz nie większe niż 15%. Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać 1 cm.
2.Pochylenie poprzeczne ścieżki rowerowej powinno być jednostronne i wynosić od 1% do 3%, w zależności od rodzaju nawierzchni, i powinno umożliwiać sprawny spływ wody opadowej.




 
 Góra
9 lis 2013, o 14:58 Nieprzeczytany post

Posty: 597
Lokalizacja: Rzeszów
Jutro 10.XI (ndz) audyt Lubelska ! spotkanie godz. 11 k. Kościoła
W razie totalnej niepogody przekładamy na poniedziałek - godz bez zmian.


 
 Góra
9 lis 2013, o 17:02 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Wydaje mi się że mój poprzedni post znikł :( Czyżby cenzura :cenzura:

...W dniach 10.11 Nd w godz. 9:00-12:00 i 11.11 Pn od 9:00 jestem chętny pomóc przy pomiarach "falistosci" śmieszek rowerowych przy ul. Lubelskiej.
Dzięki heros333 do dyspozycji możemy mieć 3m łatę. (przy pomocy śćisków stolarskich i 2m łaty od jasiop moglibyśmy stworzyć prowizorycznie 4m łatę bo nie wierzę że komukolwiek uda się załatwić profesjonalne urządzenie do pomiarów opisywane kilka postów wyżej :( )...


Jasiop w sprawie 3m łaty łap kontakt z heros333
Dobrze zorientowaną osobą w temacie jest MarcinSz też można kontakt złapać.
W śmierdzielę muszę być free o 12:00 licząc jeszcze dojazd/powrót (skoro start o 11:00) muszę powiedzieć pass :(


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
9 lis 2013, o 17:09 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
Możliwe, że ja wpadnę.




 
 Góra
9 lis 2013, o 19:07 Nieprzeczytany post

Posty: 597
Lokalizacja: Rzeszów
ze względu na Gerarda ;-)
spotykamy się pół godziny wcześniej - czyli 10.30

BaracudaV - wyrobimy się w jednej godzinie (po 0,5 na każdą stronę ;-)


 
 Góra
9 lis 2013, o 22:05 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Raczej będę :-)

JasioP - jak zechcesz udokumentować wszystkie buble to potrzeba godzinę/km żeby nadążyć robić zdjęcia :P


 
 Góra
9 lis 2013, o 23:06 Nieprzeczytany post

Posty: 597
Lokalizacja: Rzeszów
MarcinSz - oby tylko była jutro pogoda !

Byłem tam i jechałem robiąc zdjęcia już dwa razy ;-)
i wiem co nas tam czeka :-(
Trzeba skupić się głównie na błędach i nieprawidłowościach, które są "osadzone" mocno w przepisach oraz tych które bezpośrednio zagrażają bezpieczeństwu jazdy

Jak dla mnie nie ma sensu "latanie" z 2 czy nawet 3 metrową łatą - bo bez tego i tak wszyscy wiedzą, że są tam nierówności.
Ale nawet takim sposobem raczej nie udowodnimy i tak nikomu że są przekroczone i w jakim stopniu jakieś normy ...

PS
chyba, że ktoś zna jakieś wytyczne takiego "sprawdzianu" ?

PS 2
Wniosek Formalny
Zobowiązuję władze (Zarząd) naszego Stowarzyszenia do złożenia w trybie pilnym - niezwłocznie !!! wniosku/zapytania w formie Dostępu do Informacji Publicznej do MZD Rz o odostępnienie:
1. wszystkich !!! wersji projektów przebudowy Lubelskiej - bo tego co nam wiadomo to na BIP-ie pojawiały się i znikały różne zmiany
2. całość (kopię) protokołu tzw. odbioru technicznego zawierającego wszystkie stwierdzone nieprawidłowości czy błędy, w szczególności dotyczące DdR


 
 Góra
9 lis 2013, o 23:19 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 1116
Lokalizacja: Słoikowo
Sprzęt: stary zardzewiały trup
^^

Jarko napisał(a):
Kornik coś takiego wynalazł.

https://docs.google.com/file/d/1wFf8tMY ... sp=sharing

Trzeba gdzieś pożyczyć 4 metrową łatę od drogowców i w teren. Jestem ciekaw jak byłyby wyniki pomiaru.




 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|