Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
1 lis 2016, o 13:45 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
kundello napisał(a):
... grubość podloża pod ścieżką i chodnikiem ma kilka centymetrów, a pod ulicą kilkanaście i więcej. Po prostu boją się, że im się ulica rozjedzie na miękkie (słabe) podłoże pod ścieżką. Dlatego wolą pierdyknąć krawężnik...

Poniekąd masz rację, ale nic nie stało na przeszkodzie by zastosować zlicowane z jezdnią obrzeże chodnikowe jako element "dylatacji" ...
Ostatnio edytowano 1 lis 2016, o 23:35 przez jasiop, łącznie edytowano 1 raz

 
 Góra
1 lis 2016, o 22:26 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2092
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Dokładnie. Przecież jest technologicznie możliwe.



Obrazek


 
 Góra
2 lis 2016, o 08:36 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 688
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Ja to wiem, Wy to wiecie, ale ten co robił nie wiedział ;)



Obrazek


 
 Góra
3 lis 2016, o 22:14 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2092
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Na skrzyżowaniu Okulickiego, Witosa, Krakowska przejazdy rowerowe już czynne, działa nowa sygnalizacja świetlna i są z aktualizowane znaki pionowe.

Obrazek



Obrazek


 
 Góra
27 lis 2016, o 13:33 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Wczoraj przejechałem się po tym skrzyżowaniu. Znowu wyszło jak zwykle, czyli beznadziejnie. Dotąd mogłem jadąc Krakowską z górki przed skrzyżowaniem zjechać na jezdnię i jechać komfortowo dalej np. do Wyspiańskiego. Teraz już byłbym zmuszony do korzystania z tej porażki.

Przykro patrzeć jak marnowane są pieniądze publiczne. Naprawdę, lepiej już było je wydać choćby na schronisko dla zwierząt. A ja oznaczam kolejne miejsce w Rzeszowie flagą "jazda rowerem grozi uszkodzeniem ciała lub sprzętu".


 
 Góra
16 gru 2016, o 01:24 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Czy wiadomo coś, kiedy realnie ma się zakończyć przebudowa?


 
 Góra
20 gru 2016, o 20:49 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Nic nie wiadomo, czy może cały projekt został zarzucony? Co z kasą już wydaną?


 
 Góra
20 gru 2016, o 21:16 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
MarcinSz napisał(a):
Nic nie wiadomo, czy może cały projekt został zarzucony? Co z kasą już wydaną?

Co się tak czepiasz ?
Był już taki jeden co się też czepiał przejazdów i już go nie ma (zrezygnował) w Stowarzyszeniu ;-)
Ostatnio edytowano 21 gru 2016, o 02:32 przez jasiop, łącznie edytowano 1 raz

 
 Góra
20 gru 2016, o 21:53 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2092
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Pierwotny przetarg zakładał do końca października 2016.
Co później MZD wykombinował nie wiem.
Nie informują.
p.s. z tego co wiem to ten "ktoś" sam zrezygnował z członkostwa, nikt go nie wyrzucał. Formalnej rezygnacji brak to ze względu na opłacone składki formalnie jest członkiem minimum do końca 2016 roku.



Obrazek


 
 Góra
20 gru 2016, o 22:35 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
Stolica innowacji nie ma opracowanych obecnie standardów rowerowych (będą w niedalekiej przyszłości) i wykonawcy rąbią jak im taniej. Próby likwidacji wysepek i wysokich krawężników spotkały się ze sprzeciwem (m.inn. pani Krystyny Koniuch) z MZD. Zostało nam również przekazane że ich wysokość jest celowa i ma chronić przed wodą "(powodzie, tsunami etc)", tzn. odbijać wysoką falę do studzienek kanalizacyjnych. W ramach dyplomacji i dla dobra tego projektu przyjęliśmy to do wiadomości jednocześnie przekazując brzmienie aktualnie obowiązujących przepisów co do wysokości krawężników na ddr. (<1cm)
Został ZAPROPONOWANY krawężnik skośny co w drodze kompromisu zostało zaakceptowane. Miało to zapobiec różnicy wysokości pomiędzy równoległym chodnikiem a ddr i zachować ciągłość krawężników odbijających falę wody do studzienek.

W Holandii inżynierowie aby nie obniżać jednocześnie chodnika i drogi dla rowerów do jednakowego poziomu (co generuje dodatkowe koszty w przypadku budowy ddr przy istniejącym chodniku) wpadli na genialne rozwiązanie że ddr zlicowana jest z jezdnią, a chodnik na normalnej wysokości, całość oddzielona krawężnikiem 3cm co uniemożliwia wjazd rowerem na równoległy chodnik, oraz w wyraźny sposób oddziela go od ddr. (Nie wiem jak radzą sobie w kwestiach powodzi i odbijania wody, ale rozwiązanie dobre dla rowerzystów) W Rzeszowie nie rozumie się jeszcze tej problematyki. Przypuszczalnie spowodowane jest to przestarzałym oprogramowaniem CAD w wersji 2D które stosują projektanci , i brakiem rozwiązań CAD 3D Wszystkie projekty jakie nam przesyłają do akceptacji są w 2D i być może tu leży problem...
Załącznik:
bike-only-roads-6.jpg
bike-only-roads-6.jpg [ 24.7 KiB | Przeglądane 5428 razy ]


Jeżeli chodzi o rbo, to obecnie dopracowywana jest sygnalizacja, (nowy dyrektor najprawdopodobniej klepnął automatyczne zielone bez klikania przycisków dla rowerzystów na ruchliwych skrzyżowaniach z ddr) malowane są również pozostałe przejazdy na czerwono, oraz domalowywane dodatkowe oznakowanie poziome.
Załącznik:
DSC03460.JPG
DSC03460.JPG [ 950.91 KiB | Przeglądane 5428 razy ]


Sprawdzaliśmy również przedmiotowe skrzyżowanie pod kontem krawężników i nie ma jakiś rażących odchyleń, zrobili po swojemu stosując krawężniki skośne, ale mieści się w normach. Gorsze krawężniki są na ddr dojazdowych do przedmiotowego skrzyżowania i nimi trzeba będzie się zająć.

@Jasiop mówisz tu o rezygnacji ?
Stowarzyszenie daje członkom możliwości rozwiązywania pewnych problemów z urzędami, ale wymaga zaangażowania w ich rozwiązanie, jego brak zagraża całemu stowarzyszeniu i jest niezgodne z przyjętymi zasadami.

Cytuj:
Obecnie zaplanowaliśmy inwestycje na 27 mln zł na kolejne lata dla Rzeszowa, nie jest to szczyt inżynierii, ale rozwiąże kilka istotnych problemów. Wkrótce opiszemy publicznie rowerową wizję Rzeszowa. W między czasie opracowujemy następny projekt może nie infrastrukturalny, ale równie istotny dla rowerzystów w porozumieniu z innymi organizacjami z PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ EIS POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA 2014-2020. Dużo zrobiliśmy, jeszcze więcej przed nami.




 
 Góra
21 gru 2016, o 11:05 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Panowie, spokojnie.

Nie czepiam się, tylko próbuję doszukać się logiki (może na siłę). Dopytywałem ostatnio bo tam gdzie się poruszam widzę że prace zamarły i nic się nie dzieje od tygodni. Na przykład: skrzyżowanie Okulickiego/Augusta - w listopadzie została wymalowana połowa oznakowania poziomego (znaku P-11). WTF? Tu twierdzą, że jest to dopuszczalne pod warunkiem pomalowania samego przejazdu na czerwono: http://www.rowerowalodz.pl/baza-wiedzy/nowe-przepisy - ale nie dokopałem się do konkretnego przepisu wprowadzającego takie rozwiązanie.

Dalej na Okulickiego nie zabezpieczone są miejsca, gdzie wyjazdy z posesji przecinają chodnik. Pomijam już fakt, że to chodnik i DDR powinny mieć ciągłość. Teraz nie ma tam oznakowania poziomego i pionowego a wyjazdy są niejednokrotnie z ciasnych miejsc z ograniczoną widocznością (patrz brama do Giewontu). To dotyczy zresztą mnóstwa miejsc w Rzeszowie.

Co do krawężników, to jednak przy remoncie Wyzwolenia dało się zrobić przejazd przy Lubelskiej zrobić zlicowany z jezdnią. Na dość znacznym spadku, gdzie po deszczu woda naprawdę zasuwa! Tymczasem w innych miejscach, w tym po przebudowie za pieniądze, które sami wyrywaliśmy głosując na BO, robi się kaszanę, na którą nie wjadę swoim rowerem. I nie jest to jakaś wyścigówka tylko normalny treking z niezbyt grubymi gumami. Przy każdym krawężniku muszę zwalniać do prędkości pieszego zamiast przejechać z prędkością przynajmniej 15-20 km/h. Tak to można sobie jechać na niedzielny spacer a nie rano do pracy.


 
 Góra
2 kwi 2017, o 21:08 Nieprzeczytany post

Posty: 151
Lokalizacja: Rzeszów
Sprzęt: KROSS Trans Pacific
Tak po prośbie - czy można prosić o informację na forum, kiedy przebudowa się zakończy i zostanie odebrania - jak rozumiem przedstawiciel wnioskodawcy też ma przynajmniej informację o tym, jeżeli sam nie uczestniczy.


 
 Góra
2 kwi 2017, o 21:58 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 1161
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: czarna perła/latający holender
MZD nie informował wnioskodawcy o zakończeniu prac




 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|