Rowery Rzeszów






Autor Wiadomość
1 gru 2016, o 19:15 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
Drogowcy przygotowali koncepcję zmian organizacji ruchu w rejonie ulicy Batorego w Rzeszowie.
Lekarstwem na korki mają być rondo i dodatkowe pasy pod wiaduktem.

Okolice ulic Batorego i Siemieńskiego w godzinach szczytu są jednymi z najbardziej zatłoczonych w mieście. Główną przyczyną problemów komunikacyjnych jest wąski przejazd pod wiaduktem kolejowym. Z jednego pasa ruchu kierowcy korzystają wahadłowo. Ponieważ właścicielem przeprawy jest kolej, to ona musi sfinansować jej przebudowę. Projekt zmian opracowywanych przez PKP jest już na ukończeniu.

- Zakłada, że pod wiaduktem powstaną trzy pasy ruchu, a także chodnik i ścieżka rowerowa. Przestrzeń pod torami będzie miała aż 21,7 metra szerokości - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Na mocy porozumienia z koleją, budowę nowej jezdni zleci miasto. Jak tłumaczy dyrektor Świder, zmiany w rejonie wiaduktu to jednak tylko część większego przedsięwzięcia. Od strony ulicy Siemieńskiego trzy pasy ruchu doprowadzą aż do skrzyżowania z ul. Kochanowskiego. Niewykluczone, że zostanie zamontowana na nim sygnalizacja świetlna.

W kierunku południowym planowana jest budowa drogi, która poprowadzi spod wiaduktu do ulicy Styki, a stąd przez ulicę Śniadeckich do przychodni lekarskiej i w kierunku placu Głowackiego. - Przy ZUS planujemy budowę ronda, które ułatwi kierowcom jazdę. W jednym miejscu spotyka się tu wiele jezdni - mówi Andrzej Świder. Od wiaduktu dodatkowy pas ruchu będzie służył jako prawoskręt w ulicę Batorego. Budowa rozpocznie się w 2018 roku.
http://rzeszow.naszemiasto.pl/artykul/p ... id,tm.html
================

Czy Stowarzyszenie otrzymało od MZD w ramach "współpracy" koncepcję do konsultacji i zaopiniowania ?


 
 Góra
2 gru 2016, o 20:25 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2044
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
Nie



Obrazek


 
 Góra
15 mar 2017, o 20:05 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
Frodo907 napisał(a):
Nie

I tak ma wyglądać cały czas ta "współpraca" ?
Stowarzyszenie nie chce opiniować ?

Chcę choć trochę zrozumieć co się dzieje ...


 
 Góra
15 mar 2017, o 20:29 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2044
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
Urzędy w Rzeszowie nie maja żadnego zamiaru dobrowolnej współpracy.
A na wymianę paragrafów nie mam czasu.



Obrazek


 
 Góra
15 mar 2017, o 21:24 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 682
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Hehe... kolejne rondo, czyli najtańszy i najbardziej wkurzający sposób na uregulowanie ruchu, a raczej wiara w samoregulowanie się ruchu. Zastanawiam się teraz po co był ten cały RIST skoro chcą budować rondo, zamiast zbudować skrzyżowanie ze światłami i włączyć do systemu zarządzania ruchem.
No dobra, tęgie głowy myślały i wymyśliły ;)
A co my mamy do powiedzenia? Chyba nic. Wciśnie nam się kolejny bubel dla zakneblowania i wszyscy którzy z rowerem mają tyle samo wspólnego co delfin, powiedzą że przecież w Rzeszowie są kilometry ścieżek i w ogóle o co nam chodzi z tymi masami (tekst z pracy :D).



Obrazek


 
 Góra
24 cze 2017, o 18:02 Nieprzeczytany post

Posty: 596
Lokalizacja: Rzeszów
Miasto podpisało umowę z firmą Bud-Invest, która wykona dokumentację projektową przebudowy ośmiu ulic w Rzeszowie. To między innymi ul. Głowackiego, Żółkiewskiego i Batorego pod wiaduktem.

Pierwszy przetarg na dokumentację projektową został unieważniony. Z powodu braku chętnych. - W takich sytuacjach miasto może wybrać firmę z wolnej ręki - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Wybrana została firma Bud-Invest z Tczewa. Wykonawca ma czas do końca roku na opracowanie pełnej dokumentacji projektowej. Miasto zapłaci za to 470 tysięcy zł.
Ciąg ośmiu ulic do przebudowy to łącznie ponad 2 km dróg. Początek tego układu jest na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego w okolicy ZUS-u. W tym miejscu miasto planuje budowę ronda jedno- lub dwupasmowego. Dalej powstanie droga ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, krzyżująca się z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej. Następnie droga przetnie ul. Styki i poprowadzi prosto w kierunku przejazdu pod wiaduktem na Batorego. Tu połączy się z ul. Żółkiewskiego. Od skrzyżowania z ul. Styki do ul. Kochanowskiego będzie mieć trzy pasy jezdni.

Ulice Żółkiewskiego, Styki i Siemieńskiego na odcinku między Kochanowskiego a gen. Maczka także będą trzypasmowe. Powstanie też około 200-metrowa droga serwisowa od Kochanowskiego do terenów między ulicami: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego.

W ramach całej inwestycji powstaną zatoczki autobusowe, ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie. Reszta prac to m.in. przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa przepompowni wód pod wiaduktem i rozbudowa przepustu na potoku Przyrwa w okolicy ul. Maczka.
Jednym z ważniejszych etapów tej inwestycji będzie przebudowa starego wiaduktu nad ul. Batorego. Nowy obiekt wykona PKP. Będzie miał lekką, żelbetową konstrukcję, przejazd pod nim zostanie poszerzony i pogłębiony.

Budowa wiaduktu i przebudowa ulic będą prowadzone w tym samym czasie. Prace mają zacząć się w przyszłym roku i potrwać do 2021 r.

GW Rz


 
 Góra
20 lis 2017, o 23:11 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2044
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Merida Kalahari 550
Plany ruszyły. Mam przekrój poprzeczny tunelu.

Mój wpis na innym forum

Frodo907 napisał(a):
20 metrów szerokości. Rozłóżmy na czynniki pierwsze
3,5 m x 2 = 7 m - jezdnie (szerokość jak na klasę drogi GP i G (główne ruchu przyspieszonego i główne)
2 m - dwukierunkowa DdR
2 m - chodnik

2 - 2 - 3,5 - 3,5

Razem to 11 metrów. :!:

Dodając 0,5 skrajni pomiędzy jezdnia a DdR oraz o,25 skrajni od strony ścian wiaduktu wychodzi 12 m. Zostaje 8.
Na co :?: Filary po środku pomiędzy jezdniami podpierające torowisko :?: Dodajmy 2 m.
Czyli mamy szerokość 14 metrów, Do 20 zostaje 6.
Jeśli zrobi się chodnik i DdR po drugiej stronie to doliczmy 2 + 2 + 0,5 wyjdzie 18,5, zostaje 1,5.
Przy jednokierunkowych DdR można je zwężyć do 1,5 m

2 - 1,5 - 0,5 - 3,5 - 2 - 3,5 - 0,5 - 1,5 - 2 = 17

Zostało 3 m - pas awaryjny dla karetek :?:
Albo kolejki nadziemnej ;)


Mój wpis z tamtego roku. Tunel się poszerzył do 21,7 metra.
A przekrój tunelu ma wyglądać tak

Obrazek


Czy te dwie metrowe opaski są niezbędne? Czy niemożna ich przerobić na 2 metrową DDR po drugiej stronie?



Obrazek


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|