Rower MTB do 5000 zł - co kupić? • Sprzęt rowerowy Forum rzeszowskich rowerzystów
Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Autor Wiadomość
5 lut 2018, o 02:23 Nieprzeczytany post

Posty: 62
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Jaki rower kupić do maratonów MTB i codziennych treningów?

Rama - aluminium, geometria sportowa jak do XC, rozmiar 19"
Koła - do opon 29" szer. 2.1 lub 2.2
Osprzęt - SRAM lub Shimano XT/XTR/SLX
Widelec - skok 60-120 mm, RockShock Reba lub inny tej klasy
Biegi - 2x10, 2x11 lub 3x10, o jednoblatach różne są opinie (może mnie przekonacie)
Kaseta - 11..42 zęby to raczej minimum
Korba - czy warto montować np. 26-48 do kół 29" (przewaga na zjazdach?)
Hamulce - hydrauliczne tarczowe
Pedały - zatrzaskowe, regulacja siły wypięcia, brak luzów góra-dół przy najniższej sile wypięcia
Zastosowanie - asfalt, piach, teren każdego rodzaju, strome podjazdy i zjazdy, treningi i maratony MTB
Waga - max 12 kg

Rozważam też opcję, aby kupić podzespoły i samemu złożyć.

Najbardziej zastanawiam się nad osprzętem - SRAM czy Shimano. Czy jest wielka różnica między osprzętem XT, XTR, SLX oraz SRAM? Zależy mi na płynnej zmianie biegów, dużej zwrotności, stabilności w terenie, trwałości komponentów i niskich kosztach eksploatacji. Przede wszystkim nie może dochodzić do sytuacji, że na stromym podjeździe nie zrzucę biegu lub przy zmianie biegu spadnie łańcuch. Kwestia regulacji przerzutek - ale im dłużej „trzyma strój”, tym lepiej.


 
 Góra
6 lut 2018, o 19:54 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2083
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Nie mam doświadczenia by rzetelnie Ci pomóc.
Ale takie subiektywne myśli.
Raz jest jeszcze zima i teraz łatwiej o lepszą cenę w sklepach, ale i wybór jest mniejszy. Jeśli masz czas pochodź, popytaj. Może coś wpadnie Ci do oka.
A z drugiej strony przy takim budżecie warto się zastanowić czy nie składać już roweru indywidualnie pod siebie.



Obrazek


 
 Góra
6 lut 2018, o 23:50 Nieprzeczytany post

Posty: 8
@szynobus
po Twoim pytaniu domniemam, że nie masz dużego doświadczenia w rowerach mtb, oczywiście nie jest to ujma i nie mam nic złego namyśli.
Jesienią rozwiązywałem podobny a w sumie taki sam problem. Kolega szukał roweru do 5k. po 3tygodniach analiz, porównań i przymiarek padło na krossa Level B8 (2017). W tej cenie to był najlepszy możliwy wybór, teraz jest nawet tańszy. Jeśli Ci się nie pali to poczekaj na nowości na 2018r.

"(...)trwałości komponentów i niskich kosztach eksploatacji" - jedno wyklucza drugie, albo element i jest trwały ale drogi albo nie trwały ale wymieniasz niskim kosztem ;)
Co do sram vs shimano to sram ma przełożenie 1:1, shimano 1:2 czyli teoretycznie w sramie szybciej zadziała przerzutka ale to tylko teoretycznie bo w shimano nie czuć różnicy, przynajmniej w napędzie SLX M6000. Jak dla mnie sram vs shimano to tak jak canon vs nikon - każdy chwali swoje.
Jak masz jakies wątpliwości to pisz, postaram się pomóc


 
 Góra
7 lut 2018, o 16:49 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 686
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Wraz z nowymi przerzutkami Shimano, przełożenie linki jest bardzo podobne jak w Sramie, więc teraz już to nie ma znaczenia. Najlepiej gdybyś wrzucił jakieś linki z rowerami, to podpowiemy który się nadaje i jakie ma plusy i minusy. Dlatego że jest tego dużo. Zresztą to przecież Ty szukasz roweru ;) hehe
Ale niestety prawdą jest, że jeszcze 10 lat temu za 5000zł można było mieć wypasiony rower, a teraz będzie to średniak maratonowy. Takie czasy, że kiedyś w rowerach za 2500zł był SLX, a teraz jest Alivio. Na szczęście słabe komponenty można wymieniać, a warto zainwestować dobrą ramę, amortyzator i korbę, bo to rzeczy które mają gigantyczny wpływ na jazdę. Inne komponenty możesz wymieniać w trakcie zużycia.
Generalnie nie warto schodzić poniżej Deore.



Obrazek


 
 Góra
31 maja 2018, o 16:57 Nieprzeczytany post

Posty: 62
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Wracam do tematu. Chyba nie ma co przekładać zakupu na kolejny rok. Wciąż mam 2 wątpliwości:

1. Czy pchać się w karbon? Jaka jest faktyczna żywotność ram karbonowych? Zalety - niższa waga, lepsze tłumienie drgań. Wady - cena wzrasta co najmniej o 2000 zł za sprzęt podobnej klasy.

2. 1x11, 1x12, 2x10, 2x11 czy tradycyjne 3x8, 3x9, 3x10. Obecnie w crossie mam 3x10, co daje dużą przewagę na stromych podjazdach i pozwala mocniej pocisnąć na zjazdach. Trwa moda na jednoblaty. Może to przejściowa moda. Nie mają tak szerokiej gamy przełożeń co 3x i szybciej napęd się zużywa.

Reszta bez zmian. Rama 19", geometria pod wyścigi, osprzęt klasy XT lub lepszy, geometria pod wyścigi, widelec klasy RockShox Reba z blokadą manetką, tarczówki hydrauliczne, koła 29", mile widziana możliwość montażu bagażnika i 2 koszyków na bidon.

Możliwe, że zdecyduję się na któryś model Kross. Akurat wspomniany wyżej B8 ma SLX-a i może warto dopłacić do XT.

Przeglądnę wieczorem katalogi i wrzucę modele, które mnie interesują.


 
 Góra
6 cze 2018, o 07:19 Nieprzeczytany post

Posty: 8
masz jakas strave czy bikestasa ? jesli pokazasz jak jezdzisz i ile to łatwiej będzie coś podpowiedziec.

w karbon sie nie pchaj jesli sie nie ścigasz. nie odczujesz różnicy miedzy alu a carbon jeśli jeździsz rekreacyjnie

naped. 3x9 - stary system, ciezki itd.
1x11 - na ggórskie maratony spoko, na miasto lipa, na nasze tereny dla poczatkujacego tez lipa
najbardziej optymalny naped to 2x10/11
zreszta co sie bede rozpisywał, zerknij tutaj https://bikehunter.pl/1x11-czy-2x10-czy-2x11/


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 





  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|