Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Autor Wiadomość
23 lip 2015, o 21:28 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Tak jak w temacie, ostatnio mam problem z częstym łapaniem kapcia.
Tylko problem polega na tym że od wewnętrznej strony dętki :orany: ostatnio ze cztery razy :szok: w bardzo krótkim odstępie czasu 50-150 km :wsciekly: Rozmiar opon 57-559 26x2.125 szosa, dętki 26x1,75-2.125 kupione w Lidlu opaska na rawce/feldze oryginalna. Dętki i opony od wewnątrz zawsze talkowane. Ciśnienie 3,5-4,6 max. Dętki łapią dziurki na obwodzie, mniej więcej na styku dętki z obręczą. Nigdy takich problemów nie miałem. NA prędkości dowinąłem kilka warstw taśmy izolacyjnej i nie pomogło.

Jeśli macie jakieś porady, sugestie, własne doświadczenia proszę o pomoc :ok:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
24 lip 2015, o 00:11 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Ta sama dętka czy różne i czy w tym samym miejscu w stosunku do felgi lub opony?.
Jeżeli jedna ta sama w różnych miejscach to jakaś z felernego materiału i na styku felga i opony dętka się rozłazi. Jeżeli różne i w tym samym miejscu do opony to drut wzmacniający wyłazi i przebija dętkę, ewentualnie coś się wbiło (np kolec ciernia wbity stycznie) i wyłazi z gumy pod obciążeniem - macać i giąć delikatnie gumę opony, aby znaleźć. Jeżeli w tym samym miejscu do felgi/wentyla to może jakaś zadra w materiale felgi dziurawi dętkę.


 
 Góra
24 lip 2015, o 00:51 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 598
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: Mam ich kilka
Szprychy nie latają?
Sprawdź też czy czasem w którymś miejscu nie wystaje szprycha z nypla. To wg mnie najbardziej prawdopodobne.


 
 Góra
24 lip 2015, o 07:51 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
@Adaś
Opony czyste i nie po zewnętrznym obwodzie dętki tylko po wewnętrznym mniej więcej na styku dętka obręcz, cztery różne dętki, dziury w różnych miejscach/odległościach od wentyla.

@Zuki
Szprychy nie wystają, nyple chroni opaska i dodatkowo kilka warstw taśmy izolacyjnej.


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
24 lip 2015, o 14:43 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Zamienić opony miejscami (przód na tył) i patrzeć, czy choroba też przeszła przy następnym razie i zaznaczyć koniecznie wzajemnie położenie dętki do opony, bo po ściągnięciu opony nie wiadomo jakie było. Coś mi się wydaje, że w gumie opony jest coś jak drucik z linki stalowej i on dziurawi - jaki kształt i wielkość miały przebicia?


 
 Góra
24 lip 2015, o 16:22 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 598
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: Mam ich kilka
To jak nie szprychy to tak jak pisze Adam, albo coś masz na oponie.
Albo przy pompowaniu opona przycina dętkę do obręczy. Polecam przed założeniem dętki w oponę wcześniej ją trochę napompować.


 
 Góra
24 lip 2015, o 18:01 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2083
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Dętki różne? tzn od różnych producentów? Bo ja wczoraj też miałem kapcia z dziurą od strony obręczy. Po oględzinach stwierdziłem wadę materiałową, czemu się nie dziwię bo dętka jedna z najtańszych.



Obrazek


 
 Góra
24 lip 2015, o 18:04 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
@Adam NA STYKU DĘTKI Z OBRĘCZĄ
W oponach nic nie siedzi ani w przedniej ani tylnej.

@Zuki zawsze dętki zakładam lekko napompowane.

@Frodo 2 Lidl, 2 no name Tesco lub inny oszołom...

:zalamany:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
24 lip 2015, o 22:25 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Jak była dziura? (przetarcie, malutka dziurka jak od szpilki, przecięcie proste, krzywe, postrzępione, nieokreślone).
Zebrawszy dotychczasowe informację - dętki dziurawiły się w przednim i tylnym kole,w różnych miejscach obwodowo - jedynie wspólne to miejsce przedziurawienia, pomiędzy opaską a rantem opony oraz tanie dętki. Samo się ciśnie - kupić droższą dętkę ;) .
Tak na poważnie to jeśli widzisz to miejsce (odcisk na gumie dętki) to tam jest uskok na rancie opony (wymieniałeś ostatnio opony?) i materiał dętki dopasowywując się, jest lokalnie b. rozciągany i tam pęka (to jest hipoteza). Sprawdzi czy te dętki, jeśli je jeszcze masz łatwo się rozdzierają (naciąć i rozdzierać nacięcie). Następnym razem maksymalnie napompować po założeniu dętki na koło i spuścić powietrze całkiem i dopiero napompować do ciśnienia na jakim będzie się jeździło, aby się lepiej dopasowało. Swoją drogą ta ja kupując w sklepach rowerowych widzę, że jakość dętek bardzo spadła i niekiedy nie ma dętek firmowych.


 
 Góra
25 lip 2015, o 09:52 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 686
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Proponuję kupić dętkę w większym rozmiarze. Np. taką do rozmiaru 2,5", a nie standardowo do 2,1".
Masz chyba szeroki balon i dętką solidnie się rozciąga, a że jest kiepska, to po prostu się rozrywa.
Zupełnie taki sam problem występuje, gdy do opon 29" wpakujemy detkę z trekinga, czyli 28" 700x45C. Jest po prostu za mało rozciągliwa i po jakimś czasie pęka sama w sobie.
Czemu masz takie wysokie ciśnienie? Przy takim kole, to chyba najlepiej mieć około 3 barów.



Obrazek


 
 Góra
26 lip 2015, o 09:23 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Guma na dętkę powinna mieć wydłużenie przynajmniej 500% więc troszeczkę za wąska dętka nie powinna być przyczyną. Co do dętek noname, to ja także takie używam, a droższe kupuję tylko do roweru wyprawowego (i niekiedy trudno kupić dętkę na 28 i szerszą oponę z wentylem samochodowym). Zauważyłem, że na rynku są też dętki w wersji lekkiej i takie jedne rwały mi się w palcach jak papier.


 
 Góra
26 lip 2015, o 12:04 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 686
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Adam, no niestety powinny mieć te 500%, ale czy ktoś to mierzy... ;)



Obrazek


 
 Góra
2 sie 2015, o 09:48 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika
warto zwrócić uwagę czy czy nie ma jakiegoś zadziory w miejscu łączenia obręczy. Może tam ja coś rozcinać. Można ranty wewnętrzne obręczy przejechać palcem i wyczujesz czy coś wystaje i ewentualnie drobnym papierem ściernym.
Na bank jest to wina obręczy, trzeba przy najbliższym kapciu przypasować dętkę do obręczy (już po wyjęciu dętki), wtedy nawet z lupą możesz zbadac dany fragment obręczy


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|