Rowery Rzeszów






Autor Wiadomość
6 kwi 2017, o 23:51 Nieprzeczytany post

Posty: 47
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Aktualnie posiadam 2 rowery:

1. Crossowy Author Codex 2015
2. Górski Bottecchia 107

Ze względu na fakt, że rower (1) ma komponenty wyższej klasy i waży 3 km mniej, na chwilę obecną to będzie podstawowy instrument do ścigania się. :super: Ale to jest rower crossowy i ma crossowe opony, dlatego nie nadaje się w ciężki teren. Rok temu bez problemu pokonałem trasę wyścigu. W tym roku przybyło piachu i nie dam rady pokonać piaszczystych podjazdów ani zjazdu po korzeniach.

Myślę nad zmianą opon na terenowe. Czy taka zmiana cokolwiek pomoże?

Zależy mi na dużej przyczepności w terenie, zwłaszcza po piachu, a jednocześnie niskich oporach.

Aktualnie mam opony oryginalne crossowe: 700 x 42c

Podobno Schwalbe HS476 są OK, tylko trochę drogie.

https://www.schwalbetires.com/node/5151

Które z tej listy wejdą? Prawdopodobnie tylko 44-622 (28x1.65).

Mam też drugi problem. Na przeglądzie zerowym zepsuli amortyzator powietrzny. W terenie ledwo się ugina i na wybojach trzęsie. Wcześniej tak nie było. Trzeba użyć dużej siły, aby ugiąć amorek do końca. Jakie mogą być przyczyny i co z tym mogę zrobić? Zawór odkręcony do końca.

Jeśli mój szatański plan wypali, to kupię sobie jakiś dedykowany rower MTB do kolarstwa górskiego. Do tego momentu wykorzystuję to, co mam. Od 2017 poważniej podchodzę do treningu. Zacząłem sezon w marcu i obudziłem się z ręką w nocniku, bo 2 miesiące to za mało do zbudowania szczytu formy. Trzeba zacząć sezon we wrześniu i jeździć w zimie. Tak więc tegoroczne maratony potraktuję jako grupowe treningi.

W tym roku na maraton jadę w zatrzaskach. Może się nie zabiję. :D

Jakie opony polecacie do tego roweru? Obecne to 700 x 42c.

A tak wyglądają obecne:

Załącznik:
OP_TYLNA.jpg
OP_TYLNA.jpg [ 74.95 KiB | Przeglądane 1352 razy ]

Załącznik:
OP_PRZEDNIA.jpg
OP_PRZEDNIA.jpg [ 101.48 KiB | Przeglądane 1352 razy ]


 
 Góra
7 kwi 2017, o 10:37 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 682
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Cytuj:
Zależy mi na dużej przyczepności w terenie, zwłaszcza po piachu, a jednocześnie niskich oporach.

Niestety nie można mieć wszystkiego :)
Po piachu potrzeba opony możliwie jak najszerszej i z małymi klockami, ale gęsto upakowanymi.
Jeśli znajdziesz, to odpowiednia i najlepsza będzie kenda small block, schwalbe smart sam albo trochę gorsze na piach schwalbe rocket ron. Są jeszcze Continental Race King, Rubena Scylla. Radzą sobie lepiej na piachu, ale w błocie gliniastym sobie nie poradzą. Trzeba mieć przynajmniej dwa zestawy na maratony.
Amortyzator trzeba po prostu napompować pod swoją wagę, bo pewnie po serwisie napompowali na "pałę" czyli za mało albo za dużo.
W skrócie co do opon:
Duże klocki rzadko rozmieszczone = błoto, duże kamienie
Mniejsze klocki rzadko rozmieszczone = szuter i suchy teren niepiaszczysty
Małe klocki gęsto upakowane = piach i suchy teren gliniasty
Opona z klockami ułożonymi pośrodku lub pasek slick na środku opony = opona na suche i wilgotne mieszane warunki, ale niestety radzi sobie umiarkowanie na każdej nawierzchni. Nie na piach i duże kamienie. Nie można mieć wszystkiego najlepszego w jednej uniwersalnej.



Obrazek


 
 Góra
10 kwi 2017, o 22:23 Nieprzeczytany post

Posty: 9
Sprzęt: mtb, szosa
jesli chcesz dobrze latac na maratonach to jedna zima chocby nie wiem jak przetrenowana to nic tutaj nie da. trzeba poswiecic kilka sezonow na treningi zeby dobrze latac na maratonach/xc


 
 Góra
12 kwi 2017, o 22:15 Nieprzeczytany post

Posty: 47
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Cytaty z innego forum o oponach Smart Sam:

Cytuj:
Co do smart samow. Miałem jeden sezon i NIGDY WIĘCEJ. Mój kolega ma taką samą opinię o tych oponach. Obaj po roku szybko się ich pozbyliśmy. [...] Ja Ci mówię z własnego doświadczenia, abyś nie kupował smart samów.

Nie wiem, co o tym myśleć. Większość chwali te opony, a jest rozmiar do mojego roweru.

Najlepszy byłby Maxxis Crossmark. Na oficjalnej stronie zaczynają się od 2.10. Podobno dawniej wypuszczali wersje 1.9. Przekopałem internet, ale nie udało mi się takich znaleźć. Jeśli znajdziecie, gdzie można takie kupić, to dajcie znać.

Kenda small block oraz Kenda Karma Sport też jest OK, o ile 1.9" faktycznie wejdzie i będzie trzymać się stabilnie na obręczy.

Dla przypomnienia moje obecne opony to 700 x 42c, czyli szerokość 1.65". Prześwit w widelcu jest mały.

Jeszcze jakieś propozycje? Aktualnie waham się między Crossmark (o ile znajdę rozmiar), Smart Sam, Kenda Karma Sport i Kenda Small Block.

Cytuj:
jesli chcesz dobrze latac na maratonach to jedna zima chocby nie wiem jak przetrenowana to nic tutaj nie da. trzeba poswiecic kilka sezonow na treningi zeby dobrze latac na maratonach/xc

Masz rację. Na sukces w kolarstwie górskim składa się kondycja i technika. Żeby latać w maratonach, jestem już za stary, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dalej amatorsko trenować i dobrze się bawić na wyścigach. :) Polecam lekturę J. Friel „Biblia treningu kolarza górskiego”. Jest po polsku. Czytam w autobusie.


 
 Góra
12 kwi 2017, o 22:49 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 682
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Smart samy są uniwersalne, więc opinia że są jakieś do dupy, wynika wyłącznie z niewiedzy uzytkowników. Tacy to narzekają, bo myślą że uniwersalna będzie bezkompromisowa w każdym terenie, a niestety właśnie uniwersalne mają szereg kompromisów, które na zawodach dają czasami przewagę. Dlatego też ważne jest posiadanie przynajmniej 2 lub 3 kompletów opon na różne warunki i wtedy mamy przynajmniej przygotowanie do trasy.
Czerpiąc opinie z forum, zwróć uwagę gdzie mieszka autor posta, na czym i po czym jeździ. Np. dla freeridowca smart sam to będzie strasznie beznadziejna opona, a np. maxxis minion dla nizinnego maratończyka też będzie beznadziejna, chociaż gdyby się zamienili oponami, to byliby zadowoleni.
Cross mark to właśnie jedna z takim kompromisowych opon, łącznie ze smart samem.



Obrazek


 
 Góra
18 kwi 2017, o 09:52 Nieprzeczytany post

Posty: 47
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Zmierzyłem rozpiętość widełek. 1.9" może się zmieści, a może ocierać. Nie idę na żadne kompromisy. Potrzebuję pilnie opon na piach i błoto na nadchodzący maraton. Tam są piaszczyste zjazdy i podjazdy, a gdy popada, to piasek staje się mokry. Na siłę mogę pojechać obecnymi oponami, ale w kilku miejscach muszę prowadzić. Ostatnio podczas ćwiczeń na piaszczystym zjeździe obróciło rower o 120°. Efektem niepożądanym zmiany opon może być konieczność włożenia większej siły w napędzenie roweru. Chcę to sprawdzić na weekendzie.

Prawdopodobnie zamówię więcej opon i odeślę te, które nie pasują. Chcę zamówić najpóźniej dziś, żeby doszły do soboty.

Myślę o tych:

1. Schwalbe SmartSam 2017 rozmiar 1.65" (taki sam) lub 1.75" (nieco większy)
2. Kenda Small Block 1.9" (już nie produkują, ale znalazłem jeszcze na Amazonie)
3. Maxxis Crossmark 1.9" (już nie produkują i raczej nigdzie nie znajdę)

Czyli zamówiłbym 1 i 2 albo 1 i 3. Czy będzie wielka różnica między 1.65" a 1.75" w jeździe po piachu? Moje obecne opony to 1.65" i się obawiam, aby nie wystąpiły problemy przy montażu lub eksploatacji 1.75" (przebicia dętki i podobne).


 
 Góra
18 kwi 2017, o 19:44 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 682
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Duże różnicy rozmiarów nie ma. Wariant 1 i 2 pozostaje. Small block na piach będzie lepszy, ale na południowe tereny (błoto gliniaste) lepszy będzie Smart sam. Jest jeszcze oponka, bardzo ciężka do dostania, mianowicie panaracer fire cross i to jest opona ściśle w ciężki teren kamienisty i błotnisty.
Mokry piach czy suchy, to nie to samo co gliniaste błoto. Piach nie zalepia tak bardzo opon. Do jazdy po piachu trzeba używać opon, które mają właśnie dużo małych klocków. Opinie w internecie na temat opon są różne, dlatego że większy kawałek Polski to tereny piaszczyste (grunty ilaste i piaszczyste), a Podkarpacie to teren od północy piaszczysto-ilasty, a na południu występują mady i łupki fliszu karpackiego, więc zupełnie odmienne tereny. Dlatego warto zaczerpnąć opini od lokalnej społeczności co do zastosowania danej opony w danym terenie, a nie ogólnie w terenie.

Efektem założenia lekkiej cienkościennej opony będzie zmniejszenie oporów toczenia, ale wiadomo że na asfalcie slick wygra, chociaż teraz z tego co widzę, to masz oponę gorszej klasy niż te które zamówiłeś, więc może być tak, że nowe oponki będą szybsze też na asfalcie.



Obrazek


 
 Góra
19 kwi 2017, o 01:18 Nieprzeczytany post

Posty: 47
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Puszcza Sandomierska, lasy w Stalowej Woli, a więc tereny po zlodowaceniach. Na trasie maratonu występuje głównie piach.

Tak jak na wideo:

https://youtu.be/loEkkiJQlaQ
https://youtu.be/EmJYjCjJ1zU

Wybór padł na Kenda Small Block, ale zaproponowano także Maxxis Ravager (trochę cieńsza, bo 700x40C).

Edycja: teraz szukam dostępnych w sklepach i rzuciła mi się jeszcze taka opona KENDA 40 X 622 ( 40C-700 ) K-1109 "KICK-BACK" oraz Sport Cruising 700x38C.
Edycja 2: Small Block występuje też w wersji 28" ale cieńszymi szerokościami 32, 35, 37.


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|