Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Autor Wiadomość
4 maja 2019, o 11:07 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Zapraszamy na III edycję Tour de Podkarpacie.
Długi weekend w trakcie a my planujemy wam następny. Do przejechania będzie prawie 100 kilometrów po asfalcie z Rzeszowa do Julina i z powrotem w kształcie pętli.

Trasa po asfalcie, może będzie kilkanaście metrów żwiru, ale będziemy się starać by go ominąć. Koszt udziału to 40 zł, na pokrycie kosztów pamiątkowego medalu i małego poczęstunku składającego się z kawy lub herbaty i słodkiego ciasta na mecie.

Miejsce zbiórki i startu tradycyjnie na rzeszowskich bulwarach przy nieczynnej fontannie. Osoby które chcą dojechać prywatnym transportem samochodowym proponujemy skorzystać z ogólnodostępnego parkingu miejskiego przy hali Podpromie.

Obrazek


Na trasę ruszamy w odwrotną stronę kierując się na północ cały czas mając Wisłok po prawej stronie. Za mostem Lwowskim wyjeżdżamy w lewo na ul. Siemiradzkiego, następnie w prawo w ul. Orzeszkowej, ponownie w prawo w ul. Batorego i pod wiaduktem kolejowym. Jedziemy prosto by skręcić w prawo na most Załęski i ul. Ciepłowniczą. Na ul. Rzecha w prawo do ronda, by po przejechaniu jednego wlotu skręcić w wąski chodnik który po paru miejscach zamienia się w drogę serwisową S19 biegnącą po jej prawej stronie. Mijamy dwie asfaltowe ulice by wjechać w Rubinową, trzecią po prawej obok szkoły podstawowej. Tu zaczynamy jechać śladem trasy Green Velo (dalej - GV). Trasa prowadzi nas przez Krasne, Strażów. Wyjeżdżając z Strażowa, po minięciu po lewej stronie ciastkarni zaczyna się lekki zjazd, i mniej więcej w połowie skręcamy w prawo, GV prowadzi prosto by za torami skręcić też w prawo, lecz tam jest odcinek szutrowy, więc tu decydować będzie jakie opony macie założone. W Krzemienicy mijaki stadion LKS i przy sklepie Centrum skręcamy w lewo, by przejechać przez tory, zaraz za nimi z lewej łączy się szlak GV. Po paru metrach skręcamy w prawo w ul. Polną, jedziemy wzdłuż linii kolejowej by po chwili przejechać na ich drugą stronę. Na około 20 kilometrze mamy MOR Łańcut. Są ławki, stół, możliwość krótkiego odpoczynku, uzupełnienia kalorii i elektrolitów. W Łańcucie za stacją LPG skręcamy w lewo, przed torami w prawo, mijając staw browarny, by dojechać do drogi wojewódzkiej 877. Jedziemy w lewo, przez tory i pierwsza w prawo, ul. Dębnik. Teraz cały czas jedziemy śladem GV, prowadzić nas powinny charakterystyczne pomarańczowe tabliczki R4 z logo GV.
Obrazek


Mijamy miejscowość Dębina, by w Białobrzegach skręcić w lewo, na północ. Przekraczamy Wisłok i autostradę A4. Ulicą Białobrzeską wjeżdżamy do Żołyni. Jesteśmy teraz na około 40 kilometrze trasy. Jak ktoś ma ochotę to przerwa na Żołyńskim ryneczku. Tu drugi raz przekraczamy drogę wojewódzką 877, jedziemy na północ, po prawej powinniśmy minąć Pomnik Pamięci Poległych za Ojczyznę w Latach 1939 - 1945. A za chwilę po lewej budynek OSP Żołynia. Cały czas powinny nas prowadzić tabliczki Green Velo, a po prawej mieć mała rzeczka. Mijamy MOR Żołynia by za chwilę na skrzyżowaniu skręcić w lewo. Na około 47 kilometrze mamy skrzyżowanie na którym jedziemy prosto, GV odbija w lewo. Wjeżdżamy w las, tam mamy skrzyżowanie na którym odbijamy w lewo i ponownie jesteśmy na GV. NA około 50tym kilometrze mam główny cel wyjazdu, Zespół pałacowy w Julinie.

Obrazek


Pałac myśliwski zbudowany został przez II ordynata łańcuckiego – Alfreda Potockiego. Budowę zespołu ukończono w 1880 r., W skład zespołu wchodzą: pałacyk myśliwski, służbówka zwana „dyrektorówką” lub „adiunktówką”, budynek kuchni i lodownia. Od 1996 r. zespół pozostaje w użytkowaniu Muzeum-Zamku w Łańcucie.

Pałacyk zbudowany jest w stylu tyrolsko-szwajcarskim z modrzewiowych płazów. Ściany nie są szalowane, a tylko narożniki odeskowane pionowo. Wzniesiony został na rzucie zbliżonym do litery „T”. Częściowo dwukondygnacyjny, w części północnej i południowej parterowy, nakryty jest dachem o skomplikowanej formie, złożonym z kilku dachów dwuspadowych nad poszczególnymi członami budynku. W dachu dekoracyjne kominy i wieżyczka-belweder. Zachowała się dekoracja architektoniczna: ażurowe obramowania okien i drzwi, naczółki okienne, ozdobne szczyty, balkony, balustrady i okapy dachowe. Wewnątrz bogaty wystrój: stolarka okienna i drzwiowa, boazerie, ozdobne stropy, piece i kominki, kute balustrady, szafy biblioteczne.

Jest tu też MOR Julin gdzie jest możliwy odpoczynek.

I zaczynamy powrót, wracamy się trasa którą przyjechaliśmy do skrzyżowania w Biedaczowie, tam skręcamy w prawo i jedziemy do Brzózy Stadnickiej, następnie dojeżdżamy do skrzyżowania gdzie skręcamy w prawo na północ. Gdy miniemy kościół to zaraz za nim skręcamy w lewo. Tak wyjedziemy mijając po drodze Kąty Rakszawskie i Rakszawę Mościny. Następnie przez las i pola uprawne dojeżdżamy do Trzebosi. Tam skręcamy w lewo na drogę wojewódzką 881. Po około kilometrze skręcamy w prawo, mijamy zakład Styrobud, i jedziemy w kierunku Nienadówki. Tam do wyboru, albo drogą serwisową S19, lub starą Drogą Wojewódzką nr 19. Co drogi serwisowej nie jesteśmy pewni czy jest wyasfaltowana na całej długości. Przed Stobierną jest duże przejście dla zwierząt i po jego jednej stronie łącznik drogi serwisowej z DW 19. Komu nie będą przeszkadzać samochody może jechać cały czas prosto na południe, albo skręcić w prawo by wjechać w spokojną uliczkę która prowadzić nas będzie między domkami. Na około 77 km skręcamy w prawo by przejechać przez mostek nad potokiem po lewej mijając budynek szkoły podstawowej nr 2 w Stobiernej. I zaraz za szkołą ostro w lewo. Jedziemy cały czas na południe nie skręcając już nigdzie i dojeżdżamy do Jasionki. Tam przy rondzie zaczyna się droga dla rowerów w kierunku Rzeszowa. Jedziemy, po prawej mając lotnisko. DDR się kończy o ostrożnie trzeba wjechać na DW 878. Mijamy lotnisko, przejeżdżamy pod autostradą A4, Wjeżdżając do Trzebowniska zjeżdżamy z głównej drogi i skręcamy w lewo do centrum miejscowości. Kolejne skrzyżowanie i skręcamy ponownie w lewo mijamy budynek szkoły podstawowej, i zaraz za mostem na Wisłoku skręcamy w prawo. Kończy się Trzebownisko i zaczyna ulica Ciepłownicza, mijamy zakłady PGE. Mamy ul Rzecha, w którą skręcamy w lewo, dojeżdżamy do ronda na nim w prawo, wiaduktem nad linią kolejową. Jedziemy cały czas prosto aż do ronda z ul. Lwowską, na nim skręcamy w prawo, zjeżdżamy w dół, gdzie skręcamy w prawo w ul. Na Skały. Tam będzie już widać punkt końcowy rajdu, restaurację Polsko -Francuską gdzie będziemy czekać z medalami i słodką przekąską.

Obrazek


Regulamin przejazdu do zapoznania https://drive.google.com/open?id=1tivNT5jCEohx1ysbyp9sXs3FGJgsHsP7f8r1HS0YItY

Czyste pliki GPX https://drive.google.com/open?id=1a3SUpYC6kT6nLxfGtkxmSAFR9FrRRzgf i KLM https://drive.google.com/open?id=1Q3QK0RDzj98N6sCafD1rt1cbYS0YMkaJ do pobrania

i karta zgłoszeniowa w pdf https://drive.google.com/open?id=1BoSAoBsx1edOkI8zBHMl-t2z3SDMpRgA

i docx. https://drive.google.com/open?id=14DPI5R4chxMckeUJOfLzxnhf7K55d8BY72P6xTF3wHA

W przypadku problemów z odnośnikami link do dysku gdzie są wszystkie materiały dotyczące rajdu https://drive.google.com/open?id=14DPI5R4chxMckeUJOfLzxnhf7K55d8BY72P6xTF3wHA

Pytania prosimy kierować na adres poczty elektronicznej[url][email protected][/url]. lub telefonicznie 502 203 892 do Rafał Grela,



Obrazek


 
 Góra
6 maja 2019, o 21:53 Nieprzeczytany post

Posty: 80
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Cytuj:
Na ul. Rzecha w prawo do ronda, by po przejechaniu jednego wlotu skręcić w wąski chodnik który po paru miejscach zamienia się w drogę serwisową S19 biegnącą po jej prawej stronie.

Druga opcja bez łamania przepisów: pojechać asfaltową drogą serwisową po drugiej stronie S19, zawrócić pod wiaduktem i skręcić w lewo w Rubinową.


 
 Góra
7 maja 2019, o 11:11 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2109
Lokalizacja: Rzeszów - os. Andersa
Sprzęt: Cossacj Country
Ale w tedy rondo trzeba objechać dookoła.
Rowerzystów, tak samo jak samochody na tym rondzie obowiązuje ruch dookoła.
Albo wcześniej na światłach z Załęską przejechać na drugą stronę i wtedy już cały czas serwisówką jak proponujesz.



Obrazek


 
 Góra
12 maja 2019, o 22:28 Nieprzeczytany post

Posty: 80
Lokalizacja: 71-74
Sprzęt: Bottecchia107, AuthorCodex15
Tak, na rondzie trzeba przejechać o 1 przejazd dla rowerów więcej. Nie, że się czepiam, tylko tamtędy wytyczono Green Velo. :)

Trasa świetna. Pierwszy raz jechałem w stronę Leżajska i było warto. Z ciekawostek - trafił mi się szutrowy wiadukt nad S19 (pojechałem lewą stroną ekspresówki).

Możecie zdradzić więcej szczegółów o kolejnych edycjach TDP? Jakie planujecie trasy, dokąd, ile km?

Co do organizacji - najlepsza i tak była pierwsza edycja - wszystko profesjonalnie zorganizowane.


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|